Silniki OHC & OHV
Moderator: Moderatorzy
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Silniki OHC & OHV
Chciałbym się dowiedzieć czy silniki OHC są lepsze i mniej awaryjne niż silniki OHV ?
Wstawie takie animacje jak pracuje OHV i OHC.
Wstawie takie animacje jak pracuje OHV i OHC.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Silniki OHC & OHV
Zadałem to pytanie gdyż kolega pytając o silnik w swoim countaxie c300h zapytał jakie miały seryjnie montowane silniki, i wszędzie gdzie patrzę na schematy pisze Honda Twin Cylinder OHC 90 V-Twin 9,69kw... i dlatego pytam o ten silnik OHC, I poczytałem troszkę i się dowiedziałem że silniki OHC są lepsze od silników OHV gdyż mają mniej elementów układu otwierania i zamykania zaworów, co przekłada się na lepszą moc, cichszą pracę silnika, mniejszą awaryjność. Krzywka na wale rozrządu bezpośrednio nam otwiera i zamyka zawory a nie jak w silnikach OHV gdzie między krzywką a zaworem mamy jeszcze popychacz który popycha kołyskę (ta wykonuje ruch wahadłowy) i dociska zawór go otwierając, ten z powrotem zamyka się za pomocą zamontowanej sprężyny. I tyle.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Silniki OHC & OHV
Teraz nie robi już silników z wałkami rozrządu w bloku silnika, dla mnie silniki OHV są lepsze i łatwiej jest je regulować.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Silniki OHC & OHV
Ale w silnikach OHV wałek rozrządu znajduje się w bloku silnika, z tego co czytałem to silniki z układem OHV zaczęto stosować w latach 50-tych.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Silniki OHC & OHV
Uli pisze:Ale w silnikach OHV wałek rozrządu znajduje się w bloku silnika...
Jak w maluchu...
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Silniki OHC & OHV
Nowe silniki OHV miały na celu zastąpić dolnozaworowe modele silników kosiarek, które od połowy lat 50-tych sprzedały się w imponującej ilości.
Aby godnie zastąpić tak znakomity silnik, wprowadzono na rynek nowe silniki górnozaworowe OHV (technologia OHV - Over Head Valve, rozrząd górnozaworowy z wałkiem rozrządu w bloku silnika). Silniki takie charakteryzują się mniejszym spalaniem, mniejszym zużyciem oleju, a przede wszystkim łatwiejszym dostosowaniem konstrukcji do aktualnie obowiązujących norm ochrony środowiska. Jednocześnie dokonano kilkunastu ulepszeń, powodujących np. zmniejszenie wysiłku przy uruchamianiu linką rozrusznika (nowy kształt zabieraków rozrusznika, system ReadyStart™, gaźnik pływakowy i mechaniczny regulator obrotów).
Aby godnie zastąpić tak znakomity silnik, wprowadzono na rynek nowe silniki górnozaworowe OHV (technologia OHV - Over Head Valve, rozrząd górnozaworowy z wałkiem rozrządu w bloku silnika). Silniki takie charakteryzują się mniejszym spalaniem, mniejszym zużyciem oleju, a przede wszystkim łatwiejszym dostosowaniem konstrukcji do aktualnie obowiązujących norm ochrony środowiska. Jednocześnie dokonano kilkunastu ulepszeń, powodujących np. zmniejszenie wysiłku przy uruchamianiu linką rozrusznika (nowy kształt zabieraków rozrusznika, system ReadyStart™, gaźnik pływakowy i mechaniczny regulator obrotów).
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Silniki OHC & OHV
Czytając powyższe posty ... troszkę się pogubiłem ...
Żeby to wszystko uporządkować ... nie widziałem silników OHC w "pospolitych" kosiarkach ...w samochodach i owszem...
Silniki OHC - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy sterujący zaworami w głowicy ... górnozaworowy
Silniki OHV - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku silnika sterujący zaworami w głowicy za pomocą popychaczy ... górnozaworowy
Silniki dolnozaworowe - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku silnika sterujący zaworami w bloku silnika za pomocą popychaczy i tu zawory są odwrócone w porównaniu do górnozaworowych
Być może są nowe silniki w kosiarkach z wałkami rozrządu w głowicy...OHC .... może są i DOHC ... czyli dwa wałki rozrządu w głowicy i jeszcze po 4 zawory na cylinder ...
Czyli stare silniki w kosiarkach to tzw. dolniaki z zaworami w bloku silnika ... a ich następca... silnik OHV z zaworami w głowicy ... ale wałkiem rozrządu nadal w bloku silnika .
Poniżej ... kawałek silnika dolnozaworowego ...
Żeby to wszystko uporządkować ... nie widziałem silników OHC w "pospolitych" kosiarkach ...w samochodach i owszem...
Silniki OHC - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy sterujący zaworami w głowicy ... górnozaworowy
Silniki OHV - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku silnika sterujący zaworami w głowicy za pomocą popychaczy ... górnozaworowy
Silniki dolnozaworowe - silnik z wałkiem rozrządu umieszczonym w bloku silnika sterujący zaworami w bloku silnika za pomocą popychaczy i tu zawory są odwrócone w porównaniu do górnozaworowych
Być może są nowe silniki w kosiarkach z wałkami rozrządu w głowicy...OHC .... może są i DOHC ... czyli dwa wałki rozrządu w głowicy i jeszcze po 4 zawory na cylinder ...
Czyli stare silniki w kosiarkach to tzw. dolniaki z zaworami w bloku silnika ... a ich następca... silnik OHV z zaworami w głowicy ... ale wałkiem rozrządu nadal w bloku silnika .
Poniżej ... kawałek silnika dolnozaworowego ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Silniki OHC & OHV
Wszelakie kosiarki pchane także są dolnozaworowe. B&S do tej pory je produkuje.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Silniki OHC & OHV
No niewiem czy jeszcze produkuje, jak już to bardzo żadko np. ze względu na normy spalania...
Silnik dolnozaworowy – (w skrócie SV - ang. side valve), nazywany także bocznozaworowym, silnik tłokowy, w którym wałek rozrządu umieszczony jest poniżej bloku silnika (najczęściej w skrzyni korbowej), a zawory w bloku silnika, co wiąże się z innym systemem rozrządu niż w silniku górnozaworowym.
Silniki dolnozaworowe z racji prostszego rozrządu (np. smarowanie krzywek rozrządu w skrzyni korbowej jest proste i skuteczne) były masowo produkowane do lat 50. XX wieku. Jednak rosnące zapotrzebowanie na coraz wyższą moc i nacisk na ograniczenie zużycia paliwa sprawiło, że zostały stopniowo wypierane przez silniki górnozaworowe. Obecnie silniki dolnozaworowe są rzadko stosowane w prostych urządzeniach takich jak np kosiarki.
Wady tego silnika to mniejsza moc z danej pojemności skokowej (małe wysilenie silnika), większe jednostkowe zużycie paliwa (niższa sprawność), gorsza szybkobieżność silnika (leniwa reakcja na "dodanie gazu") spowodowane gorszym napełnianiem cylindrów mieszanką palną i utrudnionym wylotem spalin. odkształcanie cylindra, który styka się bezpośrednio z chłodnym kanałem ssącym oraz z gorącym kanałem wydechowym, osiąganie niższych stopni sprężania - co wiąże się z budową głowicy silnika (większa powierzchnia ścianek, niekorzystny kształt) i mniejszym ładunkiem. Ogromna przewaga wad nad zaletami sprawia, że silnik dolnozaworowy (czasem równoznaczne jest określenie rozrząd dolnozaworowy) jest praktycznie nieprodukowany.
I taki oto opis znalazłem w necie...firma b&s jako pierwsza wprowadziła na rynek silniki górnozaworowe i do tej pory podobno przoduje w ich produkcji.
Wrzucę przekroje silników, ich układy, oraz w których miejscach mają zawory i wałki rozrządu.
Silnik dolnozaworowy – (w skrócie SV - ang. side valve), nazywany także bocznozaworowym, silnik tłokowy, w którym wałek rozrządu umieszczony jest poniżej bloku silnika (najczęściej w skrzyni korbowej), a zawory w bloku silnika, co wiąże się z innym systemem rozrządu niż w silniku górnozaworowym.
Silniki dolnozaworowe z racji prostszego rozrządu (np. smarowanie krzywek rozrządu w skrzyni korbowej jest proste i skuteczne) były masowo produkowane do lat 50. XX wieku. Jednak rosnące zapotrzebowanie na coraz wyższą moc i nacisk na ograniczenie zużycia paliwa sprawiło, że zostały stopniowo wypierane przez silniki górnozaworowe. Obecnie silniki dolnozaworowe są rzadko stosowane w prostych urządzeniach takich jak np kosiarki.
Wady tego silnika to mniejsza moc z danej pojemności skokowej (małe wysilenie silnika), większe jednostkowe zużycie paliwa (niższa sprawność), gorsza szybkobieżność silnika (leniwa reakcja na "dodanie gazu") spowodowane gorszym napełnianiem cylindrów mieszanką palną i utrudnionym wylotem spalin. odkształcanie cylindra, który styka się bezpośrednio z chłodnym kanałem ssącym oraz z gorącym kanałem wydechowym, osiąganie niższych stopni sprężania - co wiąże się z budową głowicy silnika (większa powierzchnia ścianek, niekorzystny kształt) i mniejszym ładunkiem. Ogromna przewaga wad nad zaletami sprawia, że silnik dolnozaworowy (czasem równoznaczne jest określenie rozrząd dolnozaworowy) jest praktycznie nieprodukowany.
I taki oto opis znalazłem w necie...firma b&s jako pierwsza wprowadziła na rynek silniki górnozaworowe i do tej pory podobno przoduje w ich produkcji.
Wrzucę przekroje silników, ich układy, oraz w których miejscach mają zawory i wałki rozrządu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2017, 10:14 przez Uli, łącznie zmieniany 1 raz.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Silniki OHC & OHV
Piurko pisze:Czytając powyższe posty ... troszkę się pogubiłem ...
Żeby to wszystko uporządkować ... nie widziałem silników OHC w "pospolitych" kosiarkach ...w samochodach i owszem...
Taki podam przykład silnika do kosiarki Honda GCV160 poniżej zdjęcia.
Dodam jeszcze inny silnik Hondy GCV 190
Dane techniczne:
Seria: SUPER KOMFORT
Model: HRX 537C4 VKE
Szerokość cięcia: 53 cm
Typ silnika: 1 cylindrowy, 4 suwowy OHC
Model silnika: Honda GCV 190 (6,5* KM) z automatycznym ssaniem
Ostatnie zdjęcie...i podobne silniki są montowane w różnych modelach kosiarek jak stiga combi 55 SQH, honda tu już różne modele jakaś MARINA AK52SH....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Silniki OHC & OHV
Dodam jeszcze że silniki OHC, Honda często spotykany w wykaszarkach (kosach spalinowych), nożycach, dmuchawach, opryskiwaczach....np silnik Honda GX25/GX35 Mini, poniżej foty jak to mniej więcej wygląda. Zaletą tego silnika jest, praca w każdej pozycji pionowej i poziomej 360st, dlatego jest tak uniwersalny a jednocześnie najlżejszy w swojej klasie.
https://www.sklephonda.pl/215,honda-sil ... uwowy.html
https://www.sklephonda.pl/215,honda-sil ... uwowy.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Silniki OHC & OHV
to że OHV jest stare to raczej znaczy o jego jakosci i uniwersalnosci skoro jeszcze jest stosowany. W samochodach silniki 1,6 i 1,8 tez juz sa stare maja ponad 20 lat a dalej są stosowane bo są najwytrzymalsze i najprostsze i najtansze w naprawie.
tu jest fajna infografika o roznych modelach silnikow Briggs and Stratton https://cedrus.com.pl/silniki-briggsstr ... fografika niektore jeszcze s a wtechnologi DOV (seria 7)
tu jest fajna infografika o roznych modelach silnikow Briggs and Stratton https://cedrus.com.pl/silniki-briggsstr ... fografika niektore jeszcze s a wtechnologi DOV (seria 7)
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:11
Re: Silniki OHC & OHV
Po to jest luz na dźwigience zaworowej na zimno aby zawory zawsze domykały się i aby na gorąco przy rozszerzeniu metalu nigdy nie pozostawały uchylone bo to oznacza wypalenie gniazda. Jest to w każdym 4-suw silniku spalinowym i nie ma co tworzyć innych teorii. Ostatni silnik ohv samochodowy w europie to chyba fiatowski 0,9 do 2003roku
Re: Silniki OHC & OHV
To jest moje doświadczenie.
Silnik w technologi OHV czyli takim jak w przed wojną. No bez przesady ale to konstrukcja bardzo przestarzała i prymitywna. Nie powiem że Hondzie się udało bo 125 na OHV zawładnęła Indiami, Ameryką południową i Afryką. Czyli krajami 3 świata. To właśni to ze zaworami sterują popychacze oznacza że silnik pełną kompresje ma tylko w tedy jak popychacze się rozgrzeją i domkną zawory. Jak to jest jakość? To jest właśnie cięcie kosztów. OHC - czyli pełna kompresja na zimno dlatego te silniki są trwalsze nie trzeba ich zlewać na ssaniu aby zrekompensować brak mocy przez niedomknięte zawory.
To wie każdy kto miał stary motocykl lub nowy na podróbka Loncina (te od starej Hondy). Trze je grzać aby miały moc.
Silnik w technologi OHV czyli takim jak w przed wojną. No bez przesady ale to konstrukcja bardzo przestarzała i prymitywna. Nie powiem że Hondzie się udało bo 125 na OHV zawładnęła Indiami, Ameryką południową i Afryką. Czyli krajami 3 świata. To właśni to ze zaworami sterują popychacze oznacza że silnik pełną kompresje ma tylko w tedy jak popychacze się rozgrzeją i domkną zawory. Jak to jest jakość? To jest właśnie cięcie kosztów. OHC - czyli pełna kompresja na zimno dlatego te silniki są trwalsze nie trzeba ich zlewać na ssaniu aby zrekompensować brak mocy przez niedomknięte zawory.
To wie każdy kto miał stary motocykl lub nowy na podróbka Loncina (te od starej Hondy). Trze je grzać aby miały moc.
Re: Silniki OHC & OHV
w samochodach 1,6 benzyna i 1,8 tdi to tez przestarzala konstrukcja i jest klepana ponad 20 lat dlatego ze jest dobra i w razie awarii wiadomo co w niej naprawiac. a wszystkie tfsi i tym podobne stwory to tragedia, ale nowoczesna. a te stare konstrukcje jezdza do tej pory w nowym autach bo są niezawodne i latwe w naprawie a kazdy silnik w koncu trzeba naprawiac tylko albo Cie naprawa kosztuje 2000zl abo 15000 zl
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 03 sie 2018, 9:11
Re: Silniki OHC & OHV
Nie ma żadnej różnicy w kompresji między ohv, ohc, ten i ten w sprzęcie ma luz zaworowy, rozumowanie odwrotne zimno-ciepło. Popychacz nie domyka zawory a je luzuje więc na zimno jest o 0,2mm mniejszy skok zaworu, od zamykania jest sprężyna zaworowa i tak to jest od 1860 roku.