Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Masz problem z silnikiem lub nie wiesz jaki masz kupić,

Moderator: Moderatorzy

Slimakko
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 21 lip 2017, 3:08
Imię: Marcin

Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: Slimakko » 30 lip 2017, 16:48

Witam posiadam kosiarkę traktorka firmy craftsman model lt 1000. Urządzenie wyposażone w silnik briggsa 16 hp model 283H07. Traktorek ma już swoje lata w i chciałbym sprawdzić, przeprowadzić regulacja zaworów. W związku z tym mam dwa pytania pierwsze to jakie luzy miedzy zaworowe powinny być . Drugie pytanie o jakiś manual do tej operacji najlepiej link.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: Uli » 30 lip 2017, 18:11

Może to kolego Tobie pomoże. Luz na zaworze ssącym powinien wynosić 003.- 005... luz na zaworze wydechowym powinien wynosić 005 - 007.

Tylko wiedz że te luzy zaworów w tej tabeli są podane w calach, czyli ssanie 003"-005"...0.08-0.13mm, a wydech 005"-007"...0.13-0.18mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2017, 21:15 przez Uli, łącznie zmieniany 2 razy.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Slimakko
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 21 lip 2017, 3:08
Imię: Marcin

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: Slimakko » 30 lip 2017, 19:17

Dziekuje za odpowiedz. Pytanie gdzie szukać zaworow stawiam ze sa pod stalowym deklem z napisem OHV i numerem modelu.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: Uli » 30 lip 2017, 20:07

Hehe ustawić zawory to kolego rzecz niby prosta....musisz odkręcić 4szt. śrub na pokryie z napisem OHV, wykręcić świecę, wziąć czysty śrubokręt i włożyć do otworu po świecy ( nie myrdać nim na boki, tylko wsunąć jakieś 5 cm w otwór i ręką obracać wał aż poczujesz że śrubokręt jest wypychany przez tłok ze środka) i ustawić tłok w martwym punkcie( czyli w górnym położeniu) jak ruszasz ręcznie wałem do przodu i do tyłu, nie powinieneś wyczuć że tłok się porusza, popychacz będzie luźny w ramieniu wachacza, użyj szczelinomierza o odpowiednim wymiarze i powinieneś go wsunąć między popychacz a ramię wachacza, jeżeli wymaga korekty to śrubą która jest na ramieniu wachacza ustawiasz i kątrujesz. Może to tak ogólnikowo opisałem, ale pisać to wszystko tak dokładnie i pokolei....wpisz w google ustawienie zaworów b&s i powinien jakiś dokładny poradnik wyskoczyć.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Piurko

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: Piurko » 30 lip 2017, 21:37

Tak jak Uli pisze ... z tym , że tłok jest dwa razy u góry ... ten właściwy jest wtedy , gdy obydwie dźwigienki mają luz czyli obydwa zawory są zamknięte i wtedy ustawiasz obydwa zawory . 2-3 obroty wałem i ponowna kontrola luzu i ew poprawka ...

Slimakko
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 21 lip 2017, 3:08
Imię: Marcin

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: Slimakko » 30 lip 2017, 23:58

Ustawialem zawory w swojej hondzie civic nieraz, z tym że tam masz znaki GMP tloka .Pod pokrywą OHV jest uszczelka czy jest to osadzone na silikonie? Jest jakis moment obrotowy z jakim dokrecona jest powyzsza oslona? Jak czesto nalezy regolowac zawory ? Traktorek mam z 2005 roku i wydaje mi sie ze to wlasnie one klepia bo cos dziwnie stuka.
Pozdrawiam.

Piurko

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: Piurko » 31 lip 2017, 9:37

Pod pokrywą powinna być uszczelka , zawory nie klepią nagle... z biegiem czasu się nasila "dzwonienie" ,bo się zwiększa luz ...
A jak coś ... dziwnie stuka ... i wydaje Ci się .... to może lepiej , żeby tego posłuchał fachowiec .

kolczak5
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2019, 12:55
Imię: Jerzy

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: kolczak5 » 05 mar 2019, 9:02

Witam.
Panowie a w silniku B&S 12 IC jakie mają być luzy zaworowe, typ 281707,
Zerkałem na tabelke ale szczerze powiem że nie jestem pewien które wartości mam wziąć pod uwage.

marcin459
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2019, 18:58
Imię: Marcin

Re: Silnik B&S 16 HP OHV regulacja zaworów.

Post autor: marcin459 » 25 kwie 2019, 16:36

Silnik B&S 17.5 Hp OHV model 31G777 takie same luzu zaworów jak wyżej???

ODPOWIEDZ