Kohler 25 hp V-twin problem
Moderator: Moderatorzy
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Kohler 25 hp V-twin problem
Witam...dzisiaj kosząc, po pół godziny pracy silnik zaczął tracić moc, jakby na chwilę brakowało paliwa i zaraz odzyskiwał, im dłużej kosiłem tym częściej się mu to przytrafiało, niewiem jakby zwalniał obroty, jakby pracował pod bardzo dużym obciążeniem, trwa to chwilę i znowu jest ok. Dziwne bo paliwa na ful w baku, a w filterku jak koszę pusto. Dzisiaj wykręciłem tłumnik i są tam przynitowane tuleje prowadzące, rury wydechowe od silnika wchodzą w tłumnik gdzie właśnie wprowadzają je te tuleje, mają kołnierz i są nitowane jakby od środka, tuleja ma ok 4cm. rura wydechowa wchodząc w nią jakieś 4cm. kończy się przed dnem tłumnika 3cm...tuleja odnitowując się zsunęła się po rurze wydechowej do dna i zablokowała wydech. Namordowałem się z tym, ale naprawiłem. Pytanie moje czym może być spowodowana taka praca silnika? Dlaczego się tak dzieje?
Ostatnio zmieniony 01 lip 2017, 22:30 przez Uli, łącznie zmieniany 1 raz.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Może pompka paliwa siada ?
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Właśnie kiedyś rozmawialiśmy o tej pompce...jak zdejmę wężyk na wlocie paliwa do filterka, to paliwo leci z wężyka bez problemu, jak postoi to tak połowę się napełnia po czasie, ale jak koszę to normalnie jest pusty. Czy to może być to?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Zdejmij wężyk z pompki, pokręć rozrusznikiem i zobacz czy podaje paliwo.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
No w sumie nie wpadłem na to...ok jutro sprawdzę.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2017, 22:28 przez Uli, łącznie zmieniany 1 raz.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Kamilos pisze:Zdejmij wężyk z pompki, pokręć rozrusznikiem i zobacz czy podaje paliwo.
Organoleptyczny i chyba najlepszy sposób sprawdzenia pompki.., a poza tym piszesz Uli ... wpadłam, naprawiłam.., czy Ty ..obojniak jesteś??
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Za takie zachowanie silnika to równie dobrze mogą być odpowiedzialne świece lub cewki zapłonowe, tzw gubienie zapłonu, przytkany filterek paliwa, lub brudny filtr powietrza. No i pompka paliwa rzecz jasna, ale coś mi mówi, że to nie ona, ale sprawdzić trzeba by ewentualnie wyeliminować.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Filtr powietrza na pewno odpada, bo regularnie czyszczę, filterek paliwa nowy, świece nowe. To albo pompka, albo jak piszesz cewki.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Sprawdź jako pierwszą tę pompkę...
Temat zmoderowano GM Tornado
Temat zmoderowano GM Tornado
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
To na pewno jest winna pompa paliwa, częsty przypadek i takie właśnie objawy, wymień pompę.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Ok... tylko dlaczego przez pół godziny pracy na wysokich obrotach nic się nie dzieje, ma moc i idzie jak wściekły (no może tak delikatnie ledwo wyczuwalnie, ale rzadko jakoś może 3 razy w tym czasie).
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Może być tak że jak nalejesz do pełna paliwa to grawitacyjnie napiera i paliwa nie brakuje.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
No właśnie paliwo napiera cały czas ( bo jak zdejmę wężyk i dam nawet wyżej niż wisi filterek to paliwo się wylewa, poziom paliwa jest wyżej niż filtr)a jak jeżdżę to w filterku jest pusto. Ale jak normalnie daję mu wysokie obroty bez obciążenia to nic się nie dzieje, tylko wtedy jak pracują noże, a wtedy potrzebuje więcej paliwa gdyż pracuje pod obciążeniem: noże plus jazda, może faktycznie ta pompka siada. Zaraz po obiedzie to sprawdzę, i dam znać.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Więc tak...sprawdziłem tę pompkę, zdjąłem wężyk od strony gaźnika, zamontowałem drugi i jego koniec do kanistra, zdjąłem fajki i kręciłem...paliwo leci, pytanie czy powinno tam dawać jakieś ciśnienie? bo jak palcem zatykam wężyk to nie leci...może to wina gaźnika?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
W/g mnie to musi być wyczuwalne ciśnienie ...po to jest pompka by "pchała" to paliwo...
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Uli zdejmij wąż z pompki na wyjściu, i pokręć silnikiem. Najlepiej nagraj to na filmie wtedy będzie to można dokładniej ocenić, bo ocena na zatkanie palcem jest mało precyzyjna. Inne podciśnienie podejrzewam daje pompka podczas kręcenia rozrusznikiem, a inne podczas pracy silnika, mogę się mylić, ale najlepiej zarejestrować to na filmie, by można to było ocenić, sam widziałem jaki strumień daje ta pompka przy mniejszym silniku podczas odpalania pompy zanurzeniowej , i wcale nie jest to super ciśnienie, po prostu leci sobie strumień paliwa. Także materiał filmowy na pewno ułatwi ocenę.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Gaźnik zdemontowałem... sprawdziłem dysze (są drożne), pod pływakiem czysto, elektromagnes działa (otwiera, jak podaję prąd), wymieniłem jeden wężyk przy gaźniku (taki około 3cm) bo w miejscu gdzie wchodziła miedziana rurka był jakby popękany, i ot co...jak szedłem szukać drugiego to zacząłem go miętosić i wyczułem zgrubienie w jego środku...rozciąłem ten wężyk, a tam, jakby dysza? (zawężony przepływ) czy tak być powinno? może ktoś coś dodał od siebie? jak to jest, możliwe żeby dysza była montowana w wężyku?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
mało prawdopodobne.., wężyk to wężyk..
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Ale to jest wężyk łączący zbiorniczek pływaka z gaźnikiem. są 2 szt. takich wężyków na gaźniku, nie mówię tu o wężyku który doprowadza paliwo do gaźnika. zaraz wstawie foty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
to jest gaźnik z pompką membranową więc jak membrana jest rozciągnięta to trzeba ją wymienić.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Więc tak... z tego dłuższego wężyka (na zdjęciach po lewej) wyjąłem tę dyszę, i zobaczymy co będzie. Poskładałem, odpaliłem, potrzymałem na wysokich obrotach trochę, i jest ok...zobaczymy jak będę kosił. Wstawiam zdjęcia tej dyszy z wężyka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Podejrzewam, że skoro są takie dysze w wężykach, to raczej są też dostępne w serwisach, jako cały wężyk.. No chyba , że osobno dokupisz takie "koraliki", ale w to wątpię
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Moim zdaniem pompka jest ok. Podaje paliwo więc działa.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Czyli przyczyną może być ta dysza?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Nie mam pojęcia po co dysza w przewodzie paliwowym. Ktoś coś musiał kiedyś kombinować..
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Tornado pisze:Podejrzewam, że skoro są takie dysze w wężykach, to raczej są też dostępne w serwisach, jako cały wężyk.. No chyba , że osobno dokupisz takie "koraliki", ale w to wątpię
Tylko że Tornado patrzę na schemat i nie widzę żeby tam była dysza w tym wężyku...a w ogóle to wszystko takie amerykańskie a na gaźniku, made in china kuźwa.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Może jest tak jak Kamil pisze, że ktoś jakiś patent januszowy wynalazł.., a co do made in china to ...skomentuje tak ... hehehehehe
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
- bogdan1115
- Stały bywalec
- Posty: 437
- Rejestracja: 02 mar 2016, 22:37
- Imię: Bogdan
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
To było takie zdławienie mocy żebyś za szybko nie jezdził.
Pozdrawiam
Bogdan
AJ 102
Bogdan
AJ 102
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Wydaje mi się, że ktoś po prostu wymieniał ten przewód i nie był świadom może nawet, że tam jest jakaś dysza. Nie pozostaje nic innego jak dalsza obserwacja.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
bogdan1115 pisze:To było takie zdławienie mocy żebyś za szybko nie jezdził.
To nie chodzi o to, bo moc ma...ale po jakimś czasie ją traci, jak paliwo wypali z pod pływaka i nie nadąża napełniać przez tę dyszę w tym wężyku. Jak pracuje pod nożami i jeździ to trochę tej mocy trzeba, a jak trzeba mocy to i paliwa, jak to silnik...jedź na wolnych obrotach sam przez 1km, a jedź na wolnych obrotach przez 1 km z przyczepką z 200kg obciążeniem, napewno w drugiej opcji więcej spali, jest to normalne. Ale ta dysza mbie gnębi, czy ktoś ją wstawił bo dużo palił? Bo do regulacji dawki paliwa czy też powietrza nic nie widzę.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Kamilos
- Stały bywalec
- Posty: 2593
- Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
No sam jestem ciekaw, z drugiej strony ci powiem, że na zimnym silniku też powinno się coś dziać skoro winę miałaby ponosić ta dysza, ponieważ zimny silnik potrzebuje na początku dużo więcej paliwa niż ciepły, więc zastanawiam się czy to na pewno wina tej dyszy..
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com
kamil28onet@gmail.com
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Ale ssanie mam manualne i jak odpalam to jak za wcześnie wyłączę to gaśnie. A pozatym paliwa w pływaku jest sporo, dlatego zanim to wypali to czasu troche minie, ta dysza była na podaniu paliwa z pod pływaka do kolektora, na zd. widać ten dłuższy wężyk.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Jak odczepie wężyk przed filtrem to paliwo leci bez problemu
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Zwalniam troszkę prędkość i wchodzi na obroty znowu
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Stan oleju jest ok nic nie ubywa, jak przed sezonem wlałem to na miarce tyle samo
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
No dobrze czyli odczepiasz wężyk przed filtrem czyli od strony zbiornika paliwa a za filtrem w kierunku gażnika?
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Może to wina filtra paliwa
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Jest przybrudzony i dopóki nie zapcha się i nie odpowietrzy daje takie objawy
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Też sprawdzałem ,odpiąłem fajki i wężyk za pompką i podniosłem ponad traktorek i kręciłem, paliwo leciało
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Jest przybrudzony i dopóki nie zapcha się i nie odpowietrzy daje takie objawy
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Ale filtr nowy jest
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Kolego , a sprawdzałes czy pływak w gażniku jest sprawny czy nie ma jakieś małuckiej dziurki i nie napełnia sie paliwem?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Gaźnik rozkręcałem, ale pływaka nie sprawdzałem, skupiłem się na elektromagnesie
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
ale działa ? zawór?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Tak jak stacyjką załączyłem i dorykałem nim masy to otwierał
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
A może z innej beczki paski sa w pożadku rolki skrzynia?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Tak, skrzynia olej niedawno wymieniany, wszystko działa dobrze
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
może inaczej , gdy tak się dzieje wyłączałeś noze i silnik pracował normalnie?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Nie noży nie wyłączałem
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
T spróbuj jeżeli silnik wróci do normalnej pracy to bedziesz szukał przyczyny na rolkach skrzyni i paskach lub sprżęgłe elektomagnetycznym - cos gdzies puchnie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
nie wydaje mi się bya to był problem z gażnikem
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
W sumie...zrobię tak jutro pokoszę i nagram jak będą te czkawki, ale sprzęgło elektro to na sztywno zapina, reszta nawet przy kosisku noże, rolki lekko chodzą
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
To dlaczego filtr paliwa jest pusty jak kszę?
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
jeżeli filtr paliwa jest pusty to kolego zrób dziurkę w korku wlewowym i powinno pomóc
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Ale tam jest dziurka i w środku gąbka, i jak dmucham to przelatuje powietrze
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Uli taki efekt dale sapowietrzajacy się zbiornik paliwa wymontuj te gąbkę. jeszce jedno ta gąbka jest fabryczna czy własnej roboty?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Gąbka jest fabryczna, nawet jak korek odkręcę to nic nie daje, a jak wężyk przed filtrem zdejmę to paliwo leci, wiem że dziwne ale tak jest, dodam że filterek poniżej poziomu paliwa jest
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
a wężyk miedzy zbiornikiem paliwa a filtrem drożny ?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
No jak paliwo samo zlatuje jak go odczepiam to chyba ok jest, wiesz zrobue tak jutro zleje paliwo i przewody wymienie i zobaczymy
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
albo filtr paliwa jest nie odpowiedni do danego silnika posiada za małą przepustowość ( za duża gęstośc elementów filtra)
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
a sprbuj dmuchnąć w tę dyszke z obu stron , czy jest przejście . Może to taki zaworek zwrotny i pompa nie buduje ciśnienia?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Dusza ma przelot w obie strony w wężyku, jakby zdławienie, i jak zdemontowałem zbiornik pływaka jak w nią dmucham to paliwo wylatuje takim mikro otworem do zbiirniczka pływaka, a jak zaciągam to zasysa paliwo z dna zbiorniczka, ale paliwa w tym wężyku nie ma, jest od ciśnienia, czyli w tym gaźniku oprócz tej zewnętrznej pompy paliwa jest jeszcze jedna pompka membranowa...ale problem już rozwiązany i dzisiaj to opiszę.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Witam
Więc tak... problem mam nadzieję zlikwidowałem, na razie nie mam jak przetestować, ale już opisuję co zrobiłem i jak do tego doszło.
Wczoraj już po rozmowie z kolegą z forum Henym, nie mogłem zasnąć, więc poleciałem rozbierać ten gaźnik po raz drugi, i tak... odpowietrzenie baku drożne, więc zdjąłem wężyk nr.1 doprowadzający powietrze z silnika do pompki paliwa, a zaś do pompki paliwa w stronę gaźnika podpiąłem inny wężyk nr.2 aby swobodnie paliwo zlać do kanistra, i tak na zasadzie dmuchania w wężyk i ssania nr.1 pompka bez problemu podawała paliwo wężykiem nr.2 ponad wysokość traktorka, a do filtra paliwa bez problemu napływało paliwo...więc wziąłem się za gaźnik, wykręciłem zawór elktro i sprawdziłem pod napięciem, działa ok, więc zdjąłem zbiorniczek pływaka i dmuchając i zasysając powietrze przez wężyk nr.1 paliwo zaczęło lecieć z gaźnika, jak podniosłem pływak, odcięło dopływ paliwa...pływak prześwietliłem latarką i jest pusty, czyli ok. więc poskładałem wszystko, tę dyszę zamontowałem z powrotem w wężyku, gdyż jak dowiedziałem się dzisiaj w serwisie husqvarny jest to wężyk odprowadzający nadmiar paliwa z górnej części gaźnika z przed kolektora...więc wykręciłem świecę, i były czarne, a czarne świece to mieszanka paliwa nie taka, jakby za dużo paliwa, obejrzałem gaźnik i żadnej regulacji nima, tylko śrubka do regulacji położenia przepustnicy (ustawienia wolnych obrotów), więc przyjrzałem się jak wygląda filtr powietrza...i bingo...przykładając do ust i próbując przez niego oddychać, nie dało rady, przed filtr (wstępny) czysty, bo z gąbki więc często go czyszczę, a filtr docelowy zawalony syfem że masakra, na swoje usprawiedliwienie dodam, że jest osiatkowany z zewnątrz i wewnątrz, dopiero po zdarciu osiatkowania zobaczyłem co w nim siedzi, ech, człowiek uczy się na błędach własnych, po prostu trzeba filtr powietrza wymieniać częściej!!! a jego koszt to raptem 25zł. i dla tego po dłuższej pracy traktorek się dusił jakby przez chwilę ssanie mu się załączało (brak mocy i parkotanie), no moja wina, po prostu niedopatrzenie, a dodatkowo do środka filtra nad sam gaźnik jest doprowadzona rurka, która idzie od pokrywy zaworów przez odstojnik i wraz z nadmuchem powietrza także z silnika jakaś znikoma część oleju idzie wraz z powietrzem do gaźnika, więc ten filtr też jest lekko zatłuszczony, a co za tym idzie i więcej syfu się przykleja, więc częstsza wymiana filtra jak najbardziej wskazana. To tyle, mam nadzieję, że problem rozwiązany, czekam na filtr, i będę testował. Dlatego powiem jeszcze że filtr trzeba wymieniać lepiej zawczasu, niż zapóźno...bo sami widzicie jak prosta usterka i niedopatrzenie może wywołać dziwne efekty, następstwem którego może większa awaria silnika. Zdjęcia zaraz wstawię jak wygląda filtr bez siatki i jak z siatką (bo faktycznie przez tę siatkę nic nie widać), i zdjęcia dla kolegi Kamila tego odstojnika z rurką która podaje olej na gaźnik do filtra.
Więc tak... problem mam nadzieję zlikwidowałem, na razie nie mam jak przetestować, ale już opisuję co zrobiłem i jak do tego doszło.
Wczoraj już po rozmowie z kolegą z forum Henym, nie mogłem zasnąć, więc poleciałem rozbierać ten gaźnik po raz drugi, i tak... odpowietrzenie baku drożne, więc zdjąłem wężyk nr.1 doprowadzający powietrze z silnika do pompki paliwa, a zaś do pompki paliwa w stronę gaźnika podpiąłem inny wężyk nr.2 aby swobodnie paliwo zlać do kanistra, i tak na zasadzie dmuchania w wężyk i ssania nr.1 pompka bez problemu podawała paliwo wężykiem nr.2 ponad wysokość traktorka, a do filtra paliwa bez problemu napływało paliwo...więc wziąłem się za gaźnik, wykręciłem zawór elktro i sprawdziłem pod napięciem, działa ok, więc zdjąłem zbiorniczek pływaka i dmuchając i zasysając powietrze przez wężyk nr.1 paliwo zaczęło lecieć z gaźnika, jak podniosłem pływak, odcięło dopływ paliwa...pływak prześwietliłem latarką i jest pusty, czyli ok. więc poskładałem wszystko, tę dyszę zamontowałem z powrotem w wężyku, gdyż jak dowiedziałem się dzisiaj w serwisie husqvarny jest to wężyk odprowadzający nadmiar paliwa z górnej części gaźnika z przed kolektora...więc wykręciłem świecę, i były czarne, a czarne świece to mieszanka paliwa nie taka, jakby za dużo paliwa, obejrzałem gaźnik i żadnej regulacji nima, tylko śrubka do regulacji położenia przepustnicy (ustawienia wolnych obrotów), więc przyjrzałem się jak wygląda filtr powietrza...i bingo...przykładając do ust i próbując przez niego oddychać, nie dało rady, przed filtr (wstępny) czysty, bo z gąbki więc często go czyszczę, a filtr docelowy zawalony syfem że masakra, na swoje usprawiedliwienie dodam, że jest osiatkowany z zewnątrz i wewnątrz, dopiero po zdarciu osiatkowania zobaczyłem co w nim siedzi, ech, człowiek uczy się na błędach własnych, po prostu trzeba filtr powietrza wymieniać częściej!!! a jego koszt to raptem 25zł. i dla tego po dłuższej pracy traktorek się dusił jakby przez chwilę ssanie mu się załączało (brak mocy i parkotanie), no moja wina, po prostu niedopatrzenie, a dodatkowo do środka filtra nad sam gaźnik jest doprowadzona rurka, która idzie od pokrywy zaworów przez odstojnik i wraz z nadmuchem powietrza także z silnika jakaś znikoma część oleju idzie wraz z powietrzem do gaźnika, więc ten filtr też jest lekko zatłuszczony, a co za tym idzie i więcej syfu się przykleja, więc częstsza wymiana filtra jak najbardziej wskazana. To tyle, mam nadzieję, że problem rozwiązany, czekam na filtr, i będę testował. Dlatego powiem jeszcze że filtr trzeba wymieniać lepiej zawczasu, niż zapóźno...bo sami widzicie jak prosta usterka i niedopatrzenie może wywołać dziwne efekty, następstwem którego może większa awaria silnika. Zdjęcia zaraz wstawię jak wygląda filtr bez siatki i jak z siatką (bo faktycznie przez tę siatkę nic nie widać), i zdjęcia dla kolegi Kamila tego odstojnika z rurką która podaje olej na gaźnik do filtra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
po prostu nie miał czym oddychać ale ważne że znalazłeś
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Mogę powiedzieć publicznie że jestem ,,melepetą,, hehe
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Przepraszam że śmiecę, ale ... WSTYDŹ SIĘ !!!
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Wstydzę się, i to bardzo, chodzę ze spuszczoną głową.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
-filtr wymień ,ale nie wiem czy to do końca rozwiąże problem . Jaki masz model silnika ?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
CV730S V-twin 25hp... myślę że to właśnie to, powietrza nie dostawał i chwilami pracował jak na ssaniu.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
-ta okrągła puszka na pokrywie zaworów co idzie od niej rura do obud. filtra to separator odmy . Zuważ , że wyjście tej rury w chodzi w obud. filtra , ale go mija podaje opary za filtrem . Próbowałeś dmuchać ( i zasysać) w tę rurkę ( do środka silnika )?
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
pfp76 pisze:-ta okrągła puszka na pokrywie zaworów co idzie od niej rura do obud. filtra to separator odmy . Zuważ , że wyjście tej rury w chodzi w obud. filtra , ale go mija podaje opary za filtrem . Próbowałeś dmuchać ( i zasysać) w tę rurkę ( do środka silnika )?
Zobacz zdjęcie nr. 3 tam nad otworem do gaźnika wystaje kawałek tej rurki, a jak odkręcałem pokrywę, jak silnikiem ręcznie obracałem to na samym dole silnika pod pokrywą jest otwór przez który wstrzykuje olej wraz z ciśnieniem, a przy gaźniku powietrze zasysa, i ten olej wędruje do tej jak nazwałeś odmy i tam jest w środku jakby taka ("drutka" jak do mycia garów) i olej w większej części na niej zostaje i spływa z powrotem pod pokrywę, a znikoma część wędruje do wężyka, który kończy się nad samym otworem wlotowym gaźnika.
Jak zdejmuję tę puszkę to olej z niej kapie.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Kiedyś po Polskich drogach jeżdziły duże fiaty . One miały podobną (co do funkcji nie- kształtu) puszkę zakończoną rurka . To jest właśnie odma . Urządzenie do odpowietrzania skrzyni korbowej . Siatka w puszce ma za zadanie zatrzymać olej , a przepuścić kompresje ze skrzyni korbowej .Tam olej (do puszki)- nie jest wstrzykiwany , a "porywany" z układu przez ruch powietrza . Zdarzało sie , że samochód czasami tracił moc . Czasami przyczyną była zatkana przez syf komunistyczny owa puszka .Wtedy (ten kto wiedział) wykręcał puszkę , wrzucał ją do gara z wodą i wygotowywał ten syf z puszki . Olej i syf przez wrzącą wodę wypływał do góry .
Pompka paliwa w twoim silniku napędzana jest cykliczną zmianą ciśnienia w skrzyni korbowej.
kiedyś
Pompka paliwa w twoim silniku napędzana jest cykliczną zmianą ciśnienia w skrzyni korbowej.
kiedyś
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
no ok...opisałem że wstrzykiwany a dlatego że jak silnikiem ręcznie obracałem to przez otwór na dnie pod pokrywą tak "wstrzykiwał" ten olej. ale tak jak piszesz...wiesz co polecę i sprawdzę jednak dokładnie tę puszkę, ide ją dmuchnąć.
OK puszeczkę przedmuchałem w obie strony i jest ok, powietrze przelatuje swobodnie w obie strony.
OK puszeczkę przedmuchałem w obie strony i jest ok, powietrze przelatuje swobodnie w obie strony.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Faktycznie widok filtra nieciekawy. Niektórzy zalecają przedmuchiwanie ale osobiście nie wierzę w skuteczność tej metody na dłuższą metę.
Dlaczego?
Otóż nie wszystko da się wydmuchać z zakamarków włókniny filtra. Po tym zabiegu i tak w 100% nie będzie taki jak nówka. Zabieg na krótką metę. Ponadto po tym zabiegu zostanie naruszona struktura elementu filtrującego. Będzie bardziej "zbity"
Dlaczego?
Otóż nie wszystko da się wydmuchać z zakamarków włókniny filtra. Po tym zabiegu i tak w 100% nie będzie taki jak nówka. Zabieg na krótką metę. Ponadto po tym zabiegu zostanie naruszona struktura elementu filtrującego. Będzie bardziej "zbity"
- Uli
- Stały bywalec
- Posty: 1444
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie
Re: Kohler 25 hp V-twin problem
Kolego ja tego nie mogłem szczotką drucianą wyczyścić, przedarłem filtr, a co dopiero przedmuchać.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.