Kartery/Korpus plastik vs magnez
Moderator: Moderatorzy
Kartery/Korpus plastik vs magnez
Postanowiłem dorzucić troszkę oliwy do ognia ;]]]
Czy ktoś potrafi wymienić zalety tych plastikowych oprócz niższej ceny wytworzenia dla producenta ?:)
Czy ktoś potrafi wymienić zalety tych plastikowych oprócz niższej ceny wytworzenia dla producenta ?:)
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Po pierwsze nie ma karterów plastikowych tylko jest to zbiornik paliwa na którym osadzony jest silnik a po drugie to kartery robione ze stopu ze względu na wytrzymałość i koszt wytworzenia są stosowane w pilarkach farmerskich i profesjonalnych.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
To jak to jest że Chińczycy wytwarzają całe pilarki w cenie niższej niż oryginalny plastikowy element którego wytworzenie kosztuje grosze a nie ma innych przeciwwskazań niż wydanie tych 20$ więcej podczas produkcji Myślę że właśnie jest to wina klientów co kupują takie produkty myśląc że stopy magnezowe itd to jakiś high-end ;] A tymczasem nie jest to nic co kosmicznie podnosi cenę produkcji. A skoro nie podnosi to można by się zastanowić czy nie jest to zaplanowane postarzanie produktu na etapie projektowania.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Heh, Chińczycy wytwarzają elementy z aluminium, nie z magnezu. Aluminium jest cięższe, dlatego ich pilarki są jak kloce drewna. Poza tym, podzespoły są tak słabej jakości, że pilarki osiągają max 8500 obrotów, a nie 14 000 tak jak maszyny zawodowe.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Jaki jest koszt wytworzenia obudowy magnezowej ?;] Jak myślicie ?;] Ja stawiam właśnie na okolice 20$
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Sam koszt wytworzenia jest naj mnie ważny, projekt, odlanie, obróbka kosztuje i to duuużżżoo więcej
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Ale plastikowa też sama się nie pojawiła... Też za nią płacisz też ktoś ją wyciska. Problem w tym że są firmy co robią dobrze a są firmy co robią aby zarobić. Koszt 20$ przy cenie za pilarkę ponad 200$ jest znikomy. A wzrosła by mocno jej niezawodność - tylko tu właśnie pojawia się problem. Moim zdaniem im nie zależy na tym aby wzrosła niezawodność tanich modeli ;] Są specjalnie zaprojektowane aby się rozsypały... A wtedy dealer mówi ci że to dlatego że to nie wersja PRO ;] A gówno prawda... To dlatego że specjalnie została zaprojektowana aby się rozsypać ;]
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Ja to widzę np na elektronice - jak ktoś prowadzi ścieżki drukowe przez pół płytki PCB po to tylko aby kondensator elektrolityczny postawić przy gorącym radiatorze to jak to nazwać inaczej jak sabotarz ? To właśnie jest planowane postarzanie produktu na etapie projektowania ;]
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Bo jak wprowadzisz pilarki niezawodne to firma nie będzie miała za co utrzymać się. Tak skończył Jonsered, tak skończył Partner. Dlaczego nie kupisz pilarki profesjonalnej do domu tylko tańszą?
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Bo ceny pilarek są sztucznie zawyżone - takie jest moje zdanie. A właśnie produkcja plastikowych gówien w cenie 1000zł pomaga w tym aby wmawiać klientowi że musi wydać 3000zł na PRO aby sie nie sypała. A prawda jest taka iż jak by wydał 1100zł to też by było ok. Tylko weź mi pokaż małą gałęziówkę z obudową magnezową w cenie małej pilarki. Przecież cylinder i inne komponenty w tej gałęziówce do arborystyki będą takie same jak w małej pilarce. Powinna być warta tyle co mała + te 20$ za magnezową obudowę.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Poza tym nie upierał bym się na tym magnezie tak - aluminiowe i tak są lepsze od plastikowych ;]]] Może dlatego w motorze mam aluminiowe a nie plastikowe ;p Ciekawe czy ktoś z was kupił by samochód/motor z plastikowymi fragmentami bloku silnika ;]
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 19:22 przez BladY, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
A pomyślałeś o sztabie ludzi, który wprowadza te pomysły? O testach maszyn zanim wejdą do seryjnej produkcji? O reklamie? O tym że każda firma musi sama zaprojektować a potem wyprodukować maszyny do produkcji części do pilarek?
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Ale ci ludzie tak samo by pracowali - tylko tworzyli by maszyny poprawnie skonstruowane a nie buble ;p
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Kuty tłok wossnera do 125cc to około 400zł- i to w najgorszym przypadku wraz z wysyłką itd. Zazwyczaj ja mieszczę się poniżej 300 dla tej pojemności .
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Komplet 125 polini cylinder + tłok + korba = 1800zł a to już są nicasilowe (cylinder) i kute zabawki
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
A 1600zł powiedział mi serwiś pił na literkę H za sam cylinder o pojemności sporo mniejszej jak 125cc ;]]]
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Nie. Kupując sprzęt z wysokiej półki z magnezowym karterze będzie ci on pracował lata. Tysiące dealerów, serwisantów, i osób zajmujących się produkcją a także projektowaniem miałoby wyżyć na jednej maszynie?
Co do kutych tłoków, ja mam xjr'a 1200 i tam sa tłoki 4, płaciłem po 450 za sztukę. I teraz wyobraź sobie że w pilarce też są kute podzespoły, aby mogły wytrzymać takie obciążenia... Czy teraz pojmujesz o jaką cenę chodzi? Przecież na standardowym tłoku twój moto tez polata, czyż nie?
Co do kutych tłoków, ja mam xjr'a 1200 i tam sa tłoki 4, płaciłem po 450 za sztukę. I teraz wyobraź sobie że w pilarce też są kute podzespoły, aby mogły wytrzymać takie obciążenia... Czy teraz pojmujesz o jaką cenę chodzi? Przecież na standardowym tłoku twój moto tez polata, czyż nie?
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Kuty tłok kutym tłokiem - to musi kosztować. Ale te plastikowe obudowy to przegięcie. Kupił byś motor z plastikowymi karterami ?:)))) Albo założył takie zamienniki ? To dlaczego tolerujesz to w pilarkach zamiast wyśmiać i powiedzieć że ktoś upadł na głowę ?
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
mam więc takie zapytanie jak to jest że Polski producent kosiarek elektrycznych Jak-met ma takie ceny za swoje maszyny ?? koszt wykonania podwozia, badania wytrzymałości oraz dopracowania konstrukcji dają taką cenę.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
To teraz policz tych wszystkich ludzi, serwisantów. dealerów, pracujących w fabryce, szkoleniowców, projektantów itd i przelicz ile pilarek miesięcznie musieliby sprzedać aby wypłacić im wszystkim pensje i jeszcze żeby był zysk na wytworzenie kolejnych maszyn...
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Ceny to już ustalane są rynkowo - ludzie płacą za plastik to poco to zmieniać ?:) Brak świadomości technicznej 99% społeczeństwo sprzyja temu iż można opychać niezbyt udane konstrukcje. Ale ty masz pewną świadomość i pewnych konstrukcji nie kupisz. A produktów firmy Jak-met to ja nie znam i nie wypowiadam się - cen też nie znam . Ale należy zrozumieć że ty dziś kogoś oszukasz i sprzedasz mu plastikową pilarkę a jutro kupisz chleb zmielony z chlebów z przed tygodnia i podrobiony ser żółty... A ja ci opchnę serwer co ci będzie się psuł co chwile i bedziesz płacił za serwis...Czy taka rzeczywistość jest fajna ? No dla mnie nie dlatego należy piętnować pewne zachowania a nie usprawiedliwiać je.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Ale powiedz dlaczego jestes tak uprzedzony do pilarek dzielonych poziomo ,wiesz ile modeli tak zbudowanych i po ile pracują bez awaryjnie ?
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Bo chociażby jest trudniej uszczelnić takie połączenie. Bo łożysko uszkodzone rozgrzewa się i topi plastik ? Dalej wymieniać mam?
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Blady ja naprawiam takie maszyny ju z naprawdę długo ale prawdę ci powiem że szybciej rozszczelni się uszczelniacz na wale nim łozysko rozgrzeje obudowę . To raz ,dwa silnik nie jest uszczelniany w plastiku tylko jest tam tylko montowany .Dam Ci opis jak wygląda silnik w małej maszynie np MS180 .Patrząc od góry jest cylinder , a od dołu misa korbowa która jest uszczelniona uszczelką płynną i uszczelniaczami na wale .
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
A czemu przegrzewasz maszynę? Kupując ją wiesz że nie możesz pracować nią dłużej niż ok 30 minut bez przerwy. Po za tym, dzielone sa na kategorie i kupujesz pilarke z okreslonej linii kategorii przewidzianą do określonych prac... To tak jak z moto, masz 125 żeby pojeździć wokół domu i do sąsiada, chcesz polatać po torze kupujesz 600...
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Ja daleki jestem od wymieniania producentów w tym temacie ale widziałem kilka filmików gdzie widać było iż wał od dołu obudowany jest plastikową częscią . Obojętnie jak to nazwiesz czy karterem czy obudową ;] Do tego była dzielona właśnie w miejscu uszczelniacza łożyska ;] No ja bym dostał ocenie niedostateczną na "podstawach konstrukcji maszyn" za zaprojektowanie takiej obudowy dla karteru silnika 2T.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
oto przykład braku szczelności przez właśnie zastosowanie złego typu oprawy łożyska https://www.youtube.com/watch?v=Ewu5bb3lw-Y
i nawet plastiku nie trzeba aby było źle ;]
i nawet plastiku nie trzeba aby było źle ;]
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
To jest uszkodzony uszczelniacz nie zle osadzenie łożyska
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Tu masz pokazane jak to wygląda:
pilarz.org/viewtopic.php?t=1349#p11216
pilarz.org/viewtopic.php?t=1349#p11216
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
tu to Rumcajs jeszcze jest element metalowy od spodu - ale widziałem gdzieś jakąś konstrukcje co go nie było - tylko szukam teraz tego...
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
No ale Stihle tańsze tak są właśnie zbudowane, podobnie Husqvarny...
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
o takim czymś mówię
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Zasmucę Cię, ale jest to karter z Husqi 346xp... W pełni z magnezu...
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
Będę polemizował raczej jest to karter z husqvarny 340 z tworzywa + zmasowanie modułu zapłonowego z cylindrem po śrubach kartery magnezowe nie potrzebują dodatkowej masy na cylinder.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
HUSQVARNA 350 - czyli jerzyk najbliżej prawdy.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
To troszkę inne spojrzenie na problem. Nie razi was sposób zaprojektowania ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
nie najbliżej a dokładnie ponieważ podwozie 340 i 350 to jedno i to samo potwierdzają to numery fabryczne
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
No i scenariusz jest taki że łożysko kiedyś musi się skończyć i rozgrzewa się. Topi plastik. Lewe powietrze zubaża mieszankę. Efekt = obudowa do wymiany, cylinder + tłok również. Plus robocizna to znaczy że można iść kupić sobie nową piłę.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
No i teraz jako klient gdy widzę piłę z plastikowymi karterami czy tam plastikowym zbiornikiem na olej to odkładam ja z obrzydzeniem na półkę - nie mam czasu się zastanawiać nad tym jak to tam w środku ktoś zaprojektował zwłaszcza iż nie rozbiorę tego w sklepie i nie sprawdzę. A zysk wagi miedzy obudową aluminiową/plastikową/magnezową jest żaden. Różnica 100g na tym elemencie nie jest dla mnie znacząca. Więc wolał bym mieć nawet aluminiową.
Re: Kartery/Korpus plastik vs magnez
90% tych mniejszych Haskich jest zaprojektowane w ten właśnie sposób. Ale pierwszy raz słyszę żeby podwozie uszkodziło się od łożyska.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029