Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Moderator: Moderatorzy
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Temat otwarty więc każdy co ma pojęcie proszę o pisanie,
Jak frezujemy i docieramy gniazda zaworowe i zawory. Jest parę szkół i zależy w jakim modelu silnika jak mocno obciążonym i czym jest chłodzony zawory mają różne nastawy kątowe, silniki w kosiarkach mają zazwyczaj dwa kąty frezowania zaworów a potem następuje docieranie pastą.
Jak frezujemy i docieramy gniazda zaworowe i zawory. Jest parę szkół i zależy w jakim modelu silnika jak mocno obciążonym i czym jest chłodzony zawory mają różne nastawy kątowe, silniki w kosiarkach mają zazwyczaj dwa kąty frezowania zaworów a potem następuje docieranie pastą.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Na trwałość przylgni grzybków i gniazd zaworowych wpływa sposób eksploatacji silnika. Do szybkiego wypalenia przylgni zaworów przyczyniają się zbyt małe luzy zaworów, powodujące niedomykanie się zaworów, a więc stałe przedmuchy gorących gazów. Również praca silnika przy zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance prowadzi do szybkiego wypalania przylgni wskutek przewlekłego spalania w cylindrze i wydmuchiwania płonących jeszcze gazów.
Zależnie od stopnia zużycia, naprawa zaworów polega na docieraniu ich do gniazd lub też przy większym zużyciu na frezowaniu i szlifowaniu a przy znacznych uszkodzeniach przylgni i zużyciu trzonków — na ich wymianie. Naprawa zaworów przez napawanie nowej przylgni lub chromowanie zużytych trzonków jest nieopłacalna i stosuje się ją tylko w wyjątkowych przypadkach.
Docieranie zaworów. Jeżeli przylgnie zaworów oraz gniazd zaworowych są ciemne, lecz nie wykazują głębokich wżerów lub obwodowych wgłębień, a prowadnice nie mają nadmiernych luzów, wystarczy dotarcie zaworów przy użyciu drobnej pasty ściernej. Frezowanie i szlifowanie gniazd zaworowych jest konieczne jeżeli powierzchnie przylgni zaworów lub gniazd zaworowych są zbyt szerokie, jeśli mają głębokie wypalenia, wżery lub są na obwodzie głęboko wybite, konieczne jest frezowanie gniazd zaworowych oraz szlifowanie zaworów na specjalnej szlifierce względnie wymiana zaworów na nowe co jest najbardziej opłacalne.
Frez o kącie pochylenia 45° służy do frezowania powierzchni przylgni gniazda zaworu, potem stosuje się frez wykańczający 15° wszystko zależy jednak od specyfikacji producenta silnika ponieważ są głowice szlifowane w trzech a nawet w pięciu płaszczyznach przylgni zaworowej. Oczywiście zdarzy się że przedobrzymy z frezowaniem więc czeka nas w silniku wymiana na nowe gniazdo zaworowe. Po raz kolejny trzeba je frezować i docierać bo nowe nie znaczy dopasowane
Sprawdzanie szczelności naprawianych zaworów odbywa się po założeniu ich wraz ze sprężynami do głowicy lub cylindra. W tym celu nalewamy kolejno do kanału ssącego, a następnie wydechowego, kilka łyżek nafty lub oleju napędowego tak, aby ciecz spłynęła pod grzybki zaworów. Po 15—20 minutach obserwujemy, czy w komorze spalania są widoczne przecieki. Jeżeli zawory nie są szczelne, wówczas ciecz przenika pod grzybkami zaworów do komory spalania i należy je ponownie dotrzeć.
Zależnie od stopnia zużycia, naprawa zaworów polega na docieraniu ich do gniazd lub też przy większym zużyciu na frezowaniu i szlifowaniu a przy znacznych uszkodzeniach przylgni i zużyciu trzonków — na ich wymianie. Naprawa zaworów przez napawanie nowej przylgni lub chromowanie zużytych trzonków jest nieopłacalna i stosuje się ją tylko w wyjątkowych przypadkach.
Docieranie zaworów. Jeżeli przylgnie zaworów oraz gniazd zaworowych są ciemne, lecz nie wykazują głębokich wżerów lub obwodowych wgłębień, a prowadnice nie mają nadmiernych luzów, wystarczy dotarcie zaworów przy użyciu drobnej pasty ściernej. Frezowanie i szlifowanie gniazd zaworowych jest konieczne jeżeli powierzchnie przylgni zaworów lub gniazd zaworowych są zbyt szerokie, jeśli mają głębokie wypalenia, wżery lub są na obwodzie głęboko wybite, konieczne jest frezowanie gniazd zaworowych oraz szlifowanie zaworów na specjalnej szlifierce względnie wymiana zaworów na nowe co jest najbardziej opłacalne.
Frez o kącie pochylenia 45° służy do frezowania powierzchni przylgni gniazda zaworu, potem stosuje się frez wykańczający 15° wszystko zależy jednak od specyfikacji producenta silnika ponieważ są głowice szlifowane w trzech a nawet w pięciu płaszczyznach przylgni zaworowej. Oczywiście zdarzy się że przedobrzymy z frezowaniem więc czeka nas w silniku wymiana na nowe gniazdo zaworowe. Po raz kolejny trzeba je frezować i docierać bo nowe nie znaczy dopasowane
Sprawdzanie szczelności naprawianych zaworów odbywa się po założeniu ich wraz ze sprężynami do głowicy lub cylindra. W tym celu nalewamy kolejno do kanału ssącego, a następnie wydechowego, kilka łyżek nafty lub oleju napędowego tak, aby ciecz spłynęła pod grzybki zaworów. Po 15—20 minutach obserwujemy, czy w komorze spalania są widoczne przecieki. Jeżeli zawory nie są szczelne, wówczas ciecz przenika pod grzybkami zaworów do komory spalania i należy je ponownie dotrzeć.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Co najczęściej się wypala zawór czy gniazdo zaworowe?
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Częściej gniazdo zaworowe ale zawory przy nie prawidłowych ustawieniach przylgni padają równie szybko.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
To do całości brakuje chyba jeszcze informacji w jaki sposób wyciąga się gniazda zaworowe jeśli takowe są.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
jeżeli potrzeba takiej wiedzy to podpowiem
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Myślałem że od razu wrzucisz to na forum. Nie wszyscy wiedzą.
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
No i może by się przydało coś o prowadnicach w górno i dolnozaworowych jednostkach .
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
a dokładniej o co chodzi bo zawory mają prowadnice w obu typach silników ??
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Bywa tak , że silniki "biorą" olej . Często przyczyną tego jest luz w prowadnicach zaworów . Czy jest możliwa wymiana prowadnic w warunkach domowych. ?
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
W większości przypadków istnieje taka możliwość lecz w warunkach domowych jest to utrudnione ale nie niemożliwe.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Myślę że temat prowadnic zaworowych powinien mieć osobny wątek.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Hmm...no prowadnice się robi razem z zaworami , jeśli jest potrzeba ich wymiany...więc jest jakby jedno zagadnienie.... ale może być i wyodrębnione...