Strona 1 z 1

Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 02 lut 2015, 22:25
autor: kosiarz-84
witam . to mój pierwszy temat . rozbieram sporo pilarek uszkodzonych zatartych różnych firm i większość z nich prawie wszystkie są zatarte od strony tłumika . pytanie mam dlaczego tak jest . czy powinno się czyścić tłumik z sadzy ?. gdzieś czytałem ze jak pilarka chodzi na wolnych obrotach długi czas to olej z mieszanki nie spala się w całości i większość osadza się w tłumiku i z czasem się zacierają . a może inne są tego przyczyny !? ;) zachęcam do dyskusji

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 03 lut 2015, 6:48
autor: Kornik
Według mnie najczęstsze przyczyny to :
złej jakości olej
złe proporcje mieszanki (benzyna + olej )
lub zła regulacja gaźnika czyli zbyt uboga mieszanka czyli w konsekwencji nieprawidłowy proces spalania , podwyższona temperatura i brak dostatecznej ilości środka smarnego

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 03 lut 2015, 8:15
autor: Troku
Dochodzi do tego zła jakość paliwa - zbyt mała liczba oktanowa,
zanieczyszczony cylinder - oblepiony źle odprowadza temperaturę,
praca urządzenia na wolnych obrotach również doprowadza do zatarcia.

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 04 lut 2015, 17:32
autor: Kornik
Temat ucichł ............ czy reszta nie ma swojego zdania ?

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 09 lut 2015, 14:16
autor: strysiu
mnie tylko zastanawia czy jest np możliwość honowania cylindra 2t bo nie spotkałem jeszcze nadwymiarowych pierścieni do 2t

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 09 lut 2015, 14:41
autor: jerzyk
tak jest technologia naprawcza cylindrów 2 t ale warunkiem jest że mamy przelotowy cylinder nie ma możliwości naprawienia cylindra ze ślepym otworem ;) koszt takiej zabawy ok 1500 zł

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 09 lut 2015, 20:01
autor: Termit
czasem można uratować zatarty cylinder ale to już wyższa szkoła jazdy ;)

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 09 lut 2015, 20:44
autor: Kornik
Dzięki , a słyszałeś kiedyś o przetopieniu i odlaniu z tego stopu , a potem obróbce i sezonowaniu (odpuszczaniu ) ? W jaki sposób robi się remonty do pojazdów zabytkowych do których nikt nie produkuje już części.

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 09 lut 2015, 20:47
autor: Termit
kolego chińska myśl technologiczna , a poza tym to droga zabawa jak by nie było każdy z wyżej wymienionych procesów technologicznych jest czaso i kaso chłonna :)

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 09 lut 2015, 20:51
autor: Kornik
Przecież nigdzie nie napisałem że będzie tanio i szybko . No cóż ale ja się nie znam nie wiem i nie umiem , niestety bez odpowiedniego zaplecza sprzętowego - maszynowego tego myku nie zrobisz , ale są ludzie którzy robią takie operacje .

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 10 lut 2015, 19:36
autor: Troku
Koszty takiej zabawy jak przetapianie czy honowanie cylindra w pilarkach są po prostu nie opłacalne i się tego nie stosuje więc nie ma co poruszać takich tematów i brnąć w ślepą uliczkę przekomarzania się.

Proszę o wypowiedzi w temacie wszystkich pozostałych piszących.

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 10 lut 2015, 20:17
autor: Kornik
Owszem temat zboczył troszkę z toru pilarek ......... i w przypadku pilarek nikt tłoka nie dorabia , ale jakieś wnioski można wyciągnać z tej dyskusji :)

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 19 lut 2015, 11:48
autor: strysiu
wracam do honowania - i od razu pytanie z pierścieniami nadwymiarowymi - dostępność?
w firmie yato jest dostępny przyrząd, koszt ok 60 zł w detalu, który zakłada się na wiertarkę najlepiej stołową i ma on trzy ramiona które wchodzą w cylinder nawet nieprzelotowy i poprzez obroty wiertarki ścierają zarysowani. Tylko pytanie jak później pierścienie ogarnąć... pozdrawiam

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 19 lut 2015, 11:57
autor: lone wolf
A co zrobisz z progiem na ściankach cylindra ?

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 19 lut 2015, 12:21
autor: jerzyk
kolego a kto ci później gładź napyli jak w cylindrze napylenie wynosi ok 10-15 mikronów a później czyste alu :lol:

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 19 lut 2015, 12:32
autor: jerzyk
Dawno temu Stihl się chwalił że w ich cylindrach grubość napylenia wynosi min 0,1 mm ( jedną dziesiątą ) więc jak zedrzesz napylenie to możesz wyrzucić cylinder do śmieci :lol:

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 19 lut 2015, 18:21
autor: strysiu
i gitara ;) cieszę się że rozmawiam a w zasadzie piszę z fachowcami. czyli jednym słowem nie ma sensu się w to bawić. Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 23 lut 2015, 21:55
autor: slawekpr
Kolego można próbować oczyścić cylinder z resztek materiału tłoka bo to on zostawia głownie to co widać na gładzi cylindra , jednak zdarza sie zatarcie w którym gładź cylindra jest zagnieciona od twardszych niż cylinder cześci wówczas nie ma żadnych szans na ratunek

nadwymiarów w silnikach pilarek czy kos 2-takt nie ma i nie było tak samo jak perścieni . Technologicznie przy naprawie takich układów korbowo-tłokowych po prostu wymienia sie cały komplet.

wracam do honowania - i od razu pytanie z pierścieniami nadwymiarowymi - dostępność?
w firmie yato jest dostępny przyrząd, koszt ok 60 zł w detalu, który zakłada się na wiertarkę najlepiej stołową i ma on trzy ramiona które wchodzą w cylinder nawet nieprzelotowy i poprzez obroty wiertarki ścierają zarysowani. Tylko pytanie jak później pierścienie ogarnąć... pozdrawiam


zadam tylko jedno pytanko odnośnie honowania i tej operacji czy kolega widział jak to wygląda to co yato oferuje to nie jest głowica honująca tylko gładzak , a jak zrobić honowanie na powierzchni chromowanej badź nikasilowej ???? do tego z otwartymi kanałami np.

Re: Zatarcie pilarki od strony tłumika

: 10 lis 2019, 21:05
autor: partner
przy wydechu jest zawsze wieksza temp. od spalin i dlatego zaciera sie w pierwszej kolejnosci co nie znaczy ze nie mozna zatrzec calego cylindra odnosnie czyszczenia tlumika to bardziej zaproponowal bym czyszczenie drobnej siateczki ktora czesto jest zapchana jedni czyszcza inni sie jej pozbywaja czesto po takim zabiegu czesci tlumika sa zle posladane wiec tego tez trzeba pilnowac