Sthil 029 duże spalanie
Moderator: Moderatorzy
Sthil 029 duże spalanie
Witam ekspertów Panowie jest jeden problem tj odnośnie spalania(za duże). Podczas regulacji pilarki tj. 20 minut spala ponad połowę baku. Gaźnik wyczyszczony i założone nowe membrany. Uszczelniacze sprawdzone pod ciśnieniem 3atm i ok. Zmieniony filtr powietrza na filcowy z plastikowego. Normalnie pali i tnie ok. Kompresja na poziomie 10atm. Czy wina leży w gaźniku? Jak ewentualnie dobrać inny na podmianę? Prosiłbym o pomoc. Dziękuję
Re: Sthil 029 duże spalanie
Obniż poziom paliwa w gaźniku.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: Sthil 029 duże spalanie
Wydaje mi się, że to kwestia regulacji. Zbyt bogata mieszanka. A jeśli chodzi o gaźnik to Walbro HD-19D nr kat. 1127 120 0650 cena 259 zł brutto.
Re: Sthil 029 duże spalanie
Jak ostygła dziś rano próbowałem odpalić to na 5-7 szarpnięć? Czyli zostaje regulacja? Jak dokładnie i profesjonalnie się robi? Bo i tak próbuje i tak i tak coś nie tak jest
Re: Sthil 029 duże spalanie
Czemu sugerujesz wymianę na akurat ten gaźnik skoro ten jest oryginał i wygląda na ok. Obniżenie poziomu paliwa to na dWigni od iglicy?
Re: Sthil 029 duże spalanie
Tak na widełkach od iglicy podstawowe nastawy L 1 ; H 1
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: Sthil 029 duże spalanie
Jak w ms260 masz instrukcję
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Sthil 029 duże spalanie
A jak panowie regulujecie te gaźniki? A jakie są objawy niesprawnej dyszy głównej?
Re: Sthil 029 duże spalanie
Witam. Drogi kolego , jak będziesz sprawdzał szczelność maszyny ciśnieniem 3 bary to zniszczysz uszczelnianie . Ciśnienie którym sprawdzasz szczelność to 0.5 Bar.
Uszkodzenie dyszy głównej która wtryskuje mgiełkę do gardzieli (zwężki) Venturiego objawia się nie równą pracą na wolnych obrotach , brakiem odpalenia maszyny za każdym razem (tzn, dzisiaj pali bez problemu, a za kilka godzin już jest problem z odpaleniem i wolnymi obrotami, jak również wejściem na pełne obroty i osiągnięcie pełnej mocy)
Wykonaj kolego prawidłowej regulacji gaźnika i powinno być ok.
Pozdrawiam
Heniu.
Uszkodzenie dyszy głównej która wtryskuje mgiełkę do gardzieli (zwężki) Venturiego objawia się nie równą pracą na wolnych obrotach , brakiem odpalenia maszyny za każdym razem (tzn, dzisiaj pali bez problemu, a za kilka godzin już jest problem z odpaleniem i wolnymi obrotami, jak również wejściem na pełne obroty i osiągnięcie pełnej mocy)
Wykonaj kolego prawidłowej regulacji gaźnika i powinno być ok.
Pozdrawiam
Heniu.
Re: Sthil 029 duże spalanie
Szczelina ustawiona na 0.2mm. Fakt że zmieniałem przewód wysokiego napięcia i cewka była ruszana. W instrukcji serwisowej znalazłem coś odnośnie zapłonu tj:
Szczelina 0.15-0.3 mm (0.006-0.012 in)2.0-2.8 mm (0.08-0.10 in) B.T.D.C.at 8,000 r.p.m.24.5-29.5° B.T.D.C jak sprawdzić to i ewentualnie ustawić?
Szczelina 0.15-0.3 mm (0.006-0.012 in)2.0-2.8 mm (0.08-0.10 in) B.T.D.C.at 8,000 r.p.m.24.5-29.5° B.T.D.C jak sprawdzić to i ewentualnie ustawić?
Re: Sthil 029 duże spalanie
Jak regulować gaznik? Najpierw l potem h i wolne obroty. Bo też wydaje mi się że to kwestia regulacji bo nic nie widać.
Re: Sthil 029 duże spalanie
Sprawdzisz lampą stroboskopową. Jeśli nie ma fabrycznych znaków ,trzeba je wykonać.
Ustawienia nie ma, niewłaściwy kąt wyprzedzenia to uszczkodzony cewkomoduł ,lub ścięty klin.
Re: Sthil 029 duże spalanie
A jaki byłby objaw tj uszkodzenia cewkomodulu albo ściętego klina?
Re: Sthil 029 duże spalanie
Napiszcie jak regulujecie gaznik. Najpierw wkrecacie wolne obroty żeby podpierali dEignie? Potem wykrecacie po 1 obrocie h i l? I najpierw regulacja l czy h? Czy bez znaczenia. Z
Re: Sthil 029 duże spalanie
Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne.
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu.
Postępuj tak aż do momentu gdy nie będzie problemu z przejściem z obrotów niskich do wysokich.
Gdy to osiągniesz przystąp do regulacji wysokich obrotów (H) tutaj TRZEBA UWAŻAĆ bo przekroczenie dopuszczalnych obrotów grozi zatarciem oraz innymi uszkodzeniami. Powinno się to robić przy użyciu obrotomierza.
Generalnie możesz trochę wykręcić śrubę H jeszcze np o pół obrotu, teraz wprowadzić silnik na maksymalne obroty i wtedy powoli wkręcaj śrubę H aż obroty wzrosną do momentu gdy usłyszysz, że dźwięk pracy silnika jest stabilny i nie odnosi się wrażenia, że "silnik się męczy"
Po prostu uważaj by obroty nie były za wysokie, najlepiej ustaw tak wysokie obroty jak to możliwe a potem cofnij śrubę H tak by trochę zmniejszyć obroty maksymalne.
Zwolnij dźwignię gazu, sprawdź jeszcze raz czy przejście z wolnych obrotów na wysokie odbywa się w sposób płynny (czy silnik ma "dobre przyspieszenie" ).
Teraz przystąp do ustawienia wolnych obrotów biegu jałowego.
Ogólna zasada jest taka, że należy wkręcić śrubę T aż łańcuch w pilarce lub głowica w kosie, zacznie poruszać się a następnie powolutku cofaj śrubę T aż do momentu zatrzymania łańcucha lub głowicy.
Jeżeli w gaźniku nie ma śruby H to oznacza że obroty maksymalne są ustawione za pomocą dyszy i nie można ich regulować.
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu.
Postępuj tak aż do momentu gdy nie będzie problemu z przejściem z obrotów niskich do wysokich.
Gdy to osiągniesz przystąp do regulacji wysokich obrotów (H) tutaj TRZEBA UWAŻAĆ bo przekroczenie dopuszczalnych obrotów grozi zatarciem oraz innymi uszkodzeniami. Powinno się to robić przy użyciu obrotomierza.
Generalnie możesz trochę wykręcić śrubę H jeszcze np o pół obrotu, teraz wprowadzić silnik na maksymalne obroty i wtedy powoli wkręcaj śrubę H aż obroty wzrosną do momentu gdy usłyszysz, że dźwięk pracy silnika jest stabilny i nie odnosi się wrażenia, że "silnik się męczy"
Po prostu uważaj by obroty nie były za wysokie, najlepiej ustaw tak wysokie obroty jak to możliwe a potem cofnij śrubę H tak by trochę zmniejszyć obroty maksymalne.
Zwolnij dźwignię gazu, sprawdź jeszcze raz czy przejście z wolnych obrotów na wysokie odbywa się w sposób płynny (czy silnik ma "dobre przyspieszenie" ).
Teraz przystąp do ustawienia wolnych obrotów biegu jałowego.
Ogólna zasada jest taka, że należy wkręcić śrubę T aż łańcuch w pilarce lub głowica w kosie, zacznie poruszać się a następnie powolutku cofaj śrubę T aż do momentu zatrzymania łańcucha lub głowicy.
Jeżeli w gaźniku nie ma śruby H to oznacza że obroty maksymalne są ustawione za pomocą dyszy i nie można ich regulować.
Re: Sthil 029 duże spalanie
Dziękuję wszystkim za pomoc. Miłego koszenia i pozyskiwania drzewa
Re: Sthil 029 duże spalanie
Ostatnie pytania. Śruby L i H o jeden obrót. A strona od wolnych obrotow.? Jaka początkowa pozycja?
Re: Sthil 029 duże spalanie
LA zostaw, jak ustawisz L i H to ustawiasz LA
Re: Sthil 029 duże spalanie
Jak ciężko odpala na zimnym to odkręcić L? A jak ciężko na ciepłym dokręcić?
Re: Sthil 029 duże spalanie
A uszczelniacze masz ok?piła ma już swoje lata, sorki pisałeś ,że są ok
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sthil 029 duże spalanie
Marku przestawiony zapłon? O czym ty piszesz, zastanów się.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sthil 029 duże spalanie
Musi być tak ustawiona by delikatnie uchyliła przepustnicę.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Sthil 029 duże spalanie
Idź na serwis
Ostatnio zmieniony 23 sie 2019, 22:18 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Troku
- Stały bywalec
- Posty: 5411
- Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sthil 029 duże spalanie
Zapłon czyli ustalenie koła magnesowego albo jest prawidłowe albo nie, działa to w systemie zero jedynkowym. Skoro piszesz że może zapłon to miałem nadzieję że wiesz o czym piszesz a jednak nie. więc nie pisz tego na forum bo to informacje niewłaściwie pozyskane od pana Janusza czy innego speca od mechaniki, kliny są stałe w kołach magnesowych lub wymienne w formie czułenkowej, te się nie ścinają same poprzez pracę. Przestawienie koła magnesowego zawsze skutkuje tym że silnik bardzo trudno odpalići nie uzyskuje mocy więc nie ma jak sprawdzić faktycznego zużycia paliwa. zanim coś napiszesz zastanów się bo to czytają użytkownicy innych maszyn, Proszę moderatora by usunął moje i twoje wpisy bo są nieużyteczne w temacie a ty nim coś napiszesz zastanów się.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński
andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900
Re: Sthil 029 duże spalanie
Można temat "okroić", ale skoro Troku temat wyjaśnił, bzdurne i pseudofachowe wpisy "wyprostował" , to nie widzę potrzeby nic usuwać.
GM Tornado
GM Tornado
Zanim powiesz, że świat pilarza jest zły - przyjrzyj się sobie.
Re: Sthil 029 duże spalanie
Dziś miałem czas ogarnąć ta pilarkę. Wymiana odpowietrznik,,srubkowego," który popuszczał paliwo. Wyregulowany gaźnik i śmiga jak złoto. Letnia na pol ssaniu palicie?