Sthil 029 duże spalanie

Moderator: Moderatorzy

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 21 sie 2019, 8:13

Witam ekspertów😀 Panowie jest jeden problem tj odnośnie spalania(za duże). Podczas regulacji pilarki tj. 20 minut spala ponad połowę baku. Gaźnik wyczyszczony i założone nowe membrany. Uszczelniacze sprawdzone pod ciśnieniem 3atm i ok. Zmieniony filtr powietrza na filcowy z plastikowego. Normalnie pali i tnie ok. Kompresja na poziomie 10atm. Czy wina leży w gaźniku? Jak ewentualnie dobrać inny na podmianę? Prosiłbym o pomoc. Dziękuję

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 1734
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: jerzyk » 21 sie 2019, 11:32

Obniż poziom paliwa w gaźniku.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029

davcoon
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 26 lip 2019, 14:12
Imię: Dawid

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: davcoon » 21 sie 2019, 12:44

Wydaje mi się, że to kwestia regulacji. Zbyt bogata mieszanka. A jeśli chodzi o gaźnik to Walbro HD-19D nr kat. 1127 120 0650 cena 259 zł brutto.

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 21 sie 2019, 21:08

Jak ostygła dziś rano próbowałem odpalić to na 5-7 szarpnięć? Czyli zostaje regulacja? Jak dokładnie i profesjonalnie się robi? Bo i tak próbuje i tak i tak coś nie tak jest ☹️

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 21 sie 2019, 22:45

Czemu sugerujesz wymianę na akurat ten gaźnik skoro ten jest oryginał i wygląda na ok. Obniżenie poziomu paliwa to na dWigni od iglicy?

jerzyk
Stały bywalec
Posty: 1734
Rejestracja: 26 sty 2015, 16:56
Lokalizacja: Kowary

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: jerzyk » 22 sie 2019, 8:48

Tak na widełkach od iglicy podstawowe nastawy L 1 ; H 1
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029

Awatar użytkownika
retronix
Stały bywalec
Posty: 1003
Rejestracja: 04 lut 2015, 20:00
Imię: Romek

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: retronix » 22 sie 2019, 9:03

Jak w ms260 masz instrukcję
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 22 sie 2019, 9:50

A jak panowie regulujecie te gaźniki? A jakie są objawy niesprawnej dyszy głównej?

Henry58
Stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 29 sty 2015, 19:58

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Henry58 » 22 sie 2019, 12:02

Witam. Drogi kolego , jak będziesz sprawdzał szczelność maszyny ciśnieniem 3 bary to zniszczysz uszczelnianie . Ciśnienie którym sprawdzasz szczelność to 0.5 Bar.
Uszkodzenie dyszy głównej która wtryskuje mgiełkę do gardzieli (zwężki) Venturiego objawia się nie równą pracą na wolnych obrotach , brakiem odpalenia maszyny za każdym razem (tzn, dzisiaj pali bez problemu, a za kilka godzin już jest problem z odpaleniem i wolnymi obrotami, jak również wejściem na pełne obroty i osiągnięcie pełnej mocy)
Wykonaj kolego prawidłowej regulacji gaźnika i powinno być ok.

Pozdrawiam
Heniu.

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 22 sie 2019, 12:54

Szczelina ustawiona na 0.2mm. Fakt że zmieniałem przewód wysokiego napięcia i cewka była ruszana. W instrukcji serwisowej znalazłem coś odnośnie zapłonu tj:
Szczelina 0.15-0.3 mm (0.006-0.012 in)2.0-2.8 mm (0.08-0.10 in) B.T.D.C.at 8,000 r.p.m.24.5-29.5° B.T.D.C jak sprawdzić to i ewentualnie ustawić?

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 22 sie 2019, 13:01

Jak regulować gaznik? Najpierw l potem h i wolne obroty. Bo też wydaje mi się że to kwestia regulacji bo nic nie widać.

Frank

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Frank » 22 sie 2019, 14:27

Lechu266 pisze:
22 sie 2019, 12:54
W instrukcji serwisowej znalazłem coś odnośnie zapłonu tj:
Szczelina 0.15-0.3 mm (0.006-0.012 in)2.0-2.8 mm (0.08-0.10 in) B.T.D.C.at 8,000 r.p.m.24.5-29.5° B.T.D.C jak sprawdzić to i ewentualnie ustawić?
Sprawdzisz lampą stroboskopową. Jeśli nie ma fabrycznych znaków ,trzeba je wykonać.
Ustawienia nie ma, niewłaściwy kąt wyprzedzenia to uszczkodzony cewkomoduł ,lub ścięty klin.

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 22 sie 2019, 20:43

A jaki byłby objaw tj uszkodzenia cewkomodulu albo ściętego klina?

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 23 sie 2019, 12:51

Napiszcie jak regulujecie gaznik. Najpierw wkrecacie wolne obroty żeby podpierali dEignie? Potem wykrecacie po 1 obrocie h i l? I najpierw regulacja l czy h? Czy bez znaczenia. Z

Awatar użytkownika
retronix
Stały bywalec
Posty: 1003
Rejestracja: 04 lut 2015, 20:00
Imię: Romek

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: retronix » 23 sie 2019, 12:56

Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne. 
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu. 
Postępuj tak aż do momentu gdy nie będzie problemu z przejściem z obrotów niskich do wysokich. 
Gdy to osiągniesz przystąp do regulacji wysokich obrotów (H) tutaj TRZEBA UWAŻAĆ bo przekroczenie dopuszczalnych obrotów grozi zatarciem oraz innymi uszkodzeniami. Powinno się to robić przy użyciu obrotomierza. 
Generalnie możesz trochę wykręcić śrubę H jeszcze np o pół obrotu, teraz wprowadzić silnik na maksymalne obroty i wtedy powoli wkręcaj śrubę H aż obroty wzrosną do momentu gdy usłyszysz, że dźwięk pracy silnika jest stabilny i nie odnosi się wrażenia, że "silnik się męczy" 
Po prostu uważaj by obroty nie były za wysokie, najlepiej ustaw tak wysokie obroty jak to możliwe a potem cofnij śrubę H tak by trochę zmniejszyć obroty maksymalne. 
Zwolnij dźwignię gazu, sprawdź jeszcze raz czy przejście z wolnych obrotów na wysokie odbywa się w sposób płynny (czy silnik ma "dobre przyspieszenie" ). 

Teraz przystąp do ustawienia wolnych obrotów biegu jałowego. 
Ogólna zasada jest taka, że należy wkręcić śrubę T aż łańcuch w pilarce lub głowica w kosie, zacznie poruszać się a następnie powolutku cofaj śrubę T aż do momentu zatrzymania łańcucha lub głowicy. 

Jeżeli w gaźniku nie ma śruby H to oznacza że obroty maksymalne są ustawione za pomocą dyszy i nie można ich regulować.

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 23 sie 2019, 14:37

Dziękuję wszystkim za pomoc. Miłego koszenia i pozyskiwania drzewa😎

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 23 sie 2019, 14:40

Ostatnie pytania. Śruby L i H o jeden obrót. A strona od wolnych obrotow.? Jaka początkowa pozycja?

Awatar użytkownika
retronix
Stały bywalec
Posty: 1003
Rejestracja: 04 lut 2015, 20:00
Imię: Romek

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: retronix » 23 sie 2019, 14:53

LA zostaw, jak ustawisz L i H to ustawiasz LA

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 23 sie 2019, 16:38

Jak ciężko odpala na zimnym to odkręcić L? A jak ciężko na ciepłym dokręcić?

Awatar użytkownika
retronix
Stały bywalec
Posty: 1003
Rejestracja: 04 lut 2015, 20:00
Imię: Romek

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: retronix » 23 sie 2019, 16:48

A uszczelniacze masz ok?piła ma już swoje lata, sorki pisałeś ,że są ok

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Troku » 23 sie 2019, 20:05

Marek pisze:
22 sie 2019, 11:06
A może zapłon przestawiony?
Marku przestawiony zapłon? O czym ty piszesz, zastanów się.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Troku » 23 sie 2019, 20:06

Lechu266 pisze:
23 sie 2019, 14:40
Ostatnie pytania. Śruby L i H o jeden obrót. A strona od wolnych obrotow.? Jaka początkowa pozycja?
Musi być tak ustawiona by delikatnie uchyliła przepustnicę.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Marek

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Marek » 23 sie 2019, 20:43

Idź na serwis
Ostatnio zmieniony 23 sie 2019, 22:18 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Troku » 23 sie 2019, 21:27

Zapłon czyli ustalenie koła magnesowego albo jest prawidłowe albo nie, działa to w systemie zero jedynkowym. Skoro piszesz że może zapłon to miałem nadzieję że wiesz o czym piszesz a jednak nie. więc nie pisz tego na forum bo to informacje niewłaściwie pozyskane od pana Janusza czy innego speca od mechaniki, kliny są stałe w kołach magnesowych lub wymienne w formie czułenkowej, te się nie ścinają same poprzez pracę. Przestawienie koła magnesowego zawsze skutkuje tym że silnik bardzo trudno odpalići nie uzyskuje mocy więc nie ma jak sprawdzić faktycznego zużycia paliwa. zanim coś napiszesz zastanów się bo to czytają użytkownicy innych maszyn, Proszę moderatora by usunął moje i twoje wpisy bo są nieużyteczne w temacie a ty nim coś napiszesz zastanów się.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Awatar użytkownika
Tornado
Global Moderator
Posty: 4456
Rejestracja: 25 sty 2015, 19:02

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Tornado » 23 sie 2019, 21:37

Można temat "okroić", ale skoro Troku temat wyjaśnił, bzdurne i pseudofachowe wpisy "wyprostował" , to nie widzę potrzeby nic usuwać.
GM Tornado
Za­nim po­wiesz, że świat pilarza jest zły - przyj­rzyj się sobie. ;)

Lechu266
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 20 sie 2019, 21:36
Imię: Konrad

Re: Sthil 029 duże spalanie

Post autor: Lechu266 » 24 sie 2019, 23:56

Dziś miałem czas ogarnąć ta pilarkę. Wymiana odpowietrznik,,srubkowego," który popuszczał paliwo. Wyregulowany gaźnik i śmiga jak złoto. Letnia na pol ssaniu palicie?

ODPOWIEDZ