kompresor dwutłokowy

Moderator: Moderatorzy

d4ras
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 06 kwie 2017, 6:46
Imię: darek

kompresor dwutłokowy

Post autor: d4ras » 03 lip 2017, 7:33

Witam.
Dostałem mało używany kompresor 50l. Po włączeniu do prądu buczy. Pomogłem mu ruszyć kręcąc wiatrakiem i w tym momencie wyrzucił bezpiecznik w skrzynce 10A. Tłoki nie są zatarte. Chodzą jak należy. Co to może być?

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: Uli » 03 lip 2017, 7:43

U mnie w pracy mamy kompresor firmy stanley...i kiedyś miał też problemy z rozruchem (wejściem na właściwe obroty), jak go przechyliłem do przodu to się rozpędzał, dodam że stan oleju też był ok, więc olej zlałem i zalaliśmy nowy, i problem zniknął. Może trzeba wymienić olej.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Awatar użytkownika
Kamilos
Stały bywalec
Posty: 2593
Rejestracja: 25 sty 2015, 13:43
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: Kamilos » 03 lip 2017, 7:47

Albo, olej tak jak mówi Uli, radzę w ogóle wymieniać co roku, lub zużyte kondensatory rozruchowe.
Rzadko tutaj zaglądam, więc nie odczytuje prywatnych wiadomości, jak masz sprawę pisz na maila:
kamil28onet@gmail.com

Rumcajs

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: Rumcajs » 03 lip 2017, 8:26

Olej powinno się wymieniać po 500 godzinach pracy, a już na pewno 2x do roku. Natomiast to, że ma cieżko z odpalaniem to wina oleju. Niestety, ale nabywcy tanich sprzętów mało kiedy pamiętają o tym. Zakładam, że skoro mało używany to nadal jest w nim olej fabryczny. Olej fabryczny powinno się wymienić juz po 10 godzinach pracy kompresora, gdyż zbiera on opiłki które powstają podczas pracy niedotartych elementów. Ja mam Makteka SKY 200, robiłem tak i już 4 rok bez problemu latam, a lakieruję średnio 3 - 4 auta w miesiącu... POza tym warto byłoby tez sprawdzić stan filtra powietrza...

wojtek1234321
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 12 lis 2016, 13:03

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: wojtek1234321 » 03 lip 2017, 10:23

Jak silnik buczy, nie rusza, po jakimś czasie wywala bezpiecznik, kompresor, jak napisałeś, kręci się lekko, to raczej z silnikiem jest kłopot a nie z olejem w kompresorze...
Pewno już "wypracował" swoje. Ogólnie te wszystkie kompresory mają bardzo słabe silniki (jakościowo) na aluminiowych uzwojeniach i ich moc podawana w parametrach ma się do właściwej tak jak 1/3 do całości.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2017, 10:27 przez wojtek1234321, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: Uli » 03 lip 2017, 10:25

wojtek1234321 pisze:Jak silnik buczy, nie rusza, po jakimś czasie wywala bezpiecznik, kompresor, jak napisałeś, kręci się lekko, to raczej z silnikiem jest kłopot a nie z olejem w kompresorze...

Ale jak ma ciężko ruszyć to też buczy...tak miałem w pracy z kompresorem, i pomogła wymiana oleju na nowy.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

wojtek1234321
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 12 lis 2016, 13:03

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: wojtek1234321 » 03 lip 2017, 10:32

Uli pisze:
wojtek1234321 pisze:Jak silnik buczy, nie rusza, po jakimś czasie wywala bezpiecznik, kompresor, jak napisałeś, kręci się lekko, to raczej z silnikiem jest kłopot a nie z olejem w kompresorze...

Ale jak ma ciężko ruszyć to też buczy...tak miałem w pracy z kompresorem, i pomogła wymiana oleju na nowy.

Jak buczy przy pustym zbiorniku i bez ciśnienia to jak sobie poradzi gdy dojdzie jeszcze ciśnienie i trzeba dobić do odpowiedniego? To co wtedy też trzeba mu pomagać kręcić aby nabił odpowiednie ciśnienie, opór kompresora pod ciśnieniem jest dużo większy niż opór "br€dnego oleju, no chyba że kompresor już zatarty.

Awatar użytkownika
Uli
Stały bywalec
Posty: 1444
Rejestracja: 29 wrz 2016, 20:42
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kobylany Mazowieckie

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: Uli » 03 lip 2017, 10:40

Osobiście to przerabiałem...a doszłem do tego przechylając kompresor (wtedy wchodził na normalne obroty), niewiedzieć czemu tak się działo, a przy każdym rozruchu to samo, jakby miał silnik ciężko a im dłużej pracował tym wolniej chodził, aż prawie się zatrzymywał, po wymianie oleju problemu nie ma...może i być także wina silnika, niewiem, zobaczymy jak kolega opisze.

A tak przy okazji kolego jak kosiarka? Możesz coś w tym temacie opisać?
Ostatnio zmieniony 03 lip 2017, 11:03 przez Uli, łącznie zmieniany 1 raz.
Doświadczenie to coś co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś. :D

Rumcajs

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: Rumcajs » 03 lip 2017, 10:44

wojtek1234321 pisze: ...opór kompresora pod ciśnieniem jest dużo większy niż opór "brudnego oleju, no chyba że kompresor już zatarty.


No jeśli olej nie wymieniany od nowości, a tak zakładam skoro "mało używany" to raczej na pewno "przytarty" już jest. Co do trwałości silników to też jest to prawdą, że tanie no z tanich materiałów, a zatem trwałość kiepska. Jednakże ja zacząłbym od wymiany oleju.

Edit:
---------------
Nie ukrywajmy. Nie ważne czego byśmy nie kupili, jeśli zapłacimy (lub ogólnie kosztuje to) śmieszne pieniądze to zdarza się, że sprzęt psuje się od samego patrzenia na niego...

Niejad
Stały bywalec
Posty: 468
Rejestracja: 30 cze 2016, 13:12
Imię: Marcin

Re: kompresor dwutłokowy

Post autor: Niejad » 03 lip 2017, 11:16

Wymień kondensator bo to odpowiada za rozruch silnikia jednofazowego powinien wtedy śmigać

ODPOWIEDZ