Wybór kosy spalinowej do wyższej trawy.

Wszystko związane z kosami i podkaszarkami , planujesz zakup, szukasz pomocy technicznej

Moderator: Moderatorzy

stoper86
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2022, 8:13
Imię: Sebastian

Wybór kosy spalinowej do wyższej trawy.

Post autor: stoper86 » 20 lip 2022, 9:25

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)
Potrzebuję waszej porady dotyczącej zakupu kosy spalinowej która będzie używana 5-6 razy w ciągu sezonu na działce 40 arów przy czym większa część koszona jest za pomocą ciągnika.
Niestety jestem zielony w tym temacie i nie chciałbym kupić pierwszej lepszej kosy która zaraz się rozleci.
Chciałbym przeznaczyć na sprzęt około 1300 zł tylko czy w tej kwocie znajdziemy coś interesującego :?:
Do tej pory posiadałem kosę firmy Eurotec i wytrzymała 10 lat pracując z głowicą Oregon Jet Fit i więc ta głowica na pewno będzie zamontowana do nowej kosy bo bardzo dobrze się spisywała.
Kosy które brałem pod uwagę:
- Cedrus CED520X - ponoć posiada gaźnik Walbro
- Hortmasz HKZ 52
- Faworyt KS 52
- AL-KO 151 B - troszkę przekraczająca budżet kosa, ale może warta uwagi bo ponoć to nie chińczyk według sprzedawcy z jednego ze sklepów.
Czy któryś z tych modeli jest warty uwagi, a może polecicie coś innego??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
retronix
Stały bywalec
Posty: 1003
Rejestracja: 04 lut 2015, 20:00
Imię: Romek

Re: Wybór kosy spalinowej do wyższej trawy.

Post autor: retronix » 20 lip 2022, 20:48

Każda z tych 3 będzie mocowo jak eurotec, kwestia ceny i amortyzacji,

Awatar użytkownika
Szymoon
Stały bywalec
Posty: 360
Rejestracja: 08 maja 2019, 19:05
Imię: Szymon

Re: Wybór kosy spalinowej do wyższej trawy.

Post autor: Szymoon » 22 lip 2022, 0:53

Każda z ww wymienionych kos to chińczyk tylko w ładniejszym „opakowaniu”. Czy kupisz Cedrusa/Hortmasza itp czy demona z allegro za 450-500zl to na jedno kopyto Ci wyjdzie…

stoper86
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2022, 8:13
Imię: Sebastian