Mam 240 od 96r. Już niestety odciska się na niej czas , gaśnie po rozgrzaniu , dodatkowo straciła moc.
Ori jest tłok 40mm
Z tego co pamiętam można kupić zestaw tłok42mm/cylinder i cieszyć się większą pojemnością.
o coś takiego
https://allegro.pl/oferta/cylinder-part ... 0185404815
W ciągu 3 ostatnich lat to popracowało może 40 min więc tylko chińczyk mnie interesuje. Czy lepiej założyć normlanie 40 mm bo więcej jest takich aukcji ? Co poza uszczelniaczem i łożyskiem na wał x2 bym potrzebował ?
HUSQVARNA 240 remont
Moderator: Moderatorzy
Re: HUSQVARNA 240 remont
Czesc, nie jestem moze specjalistą ale jak remontowałem swoja poczciwą pilarke sachs dolmar 100 z 84 roku to wymieniłem też wszystkie uszczelki silnika, uszczelkę między cylindrem a gaźnikiem(sam te wszystkie uszczelki wycinalem skalpelem po odrysowaniu ze specjalnego materiału, który kupiłem na metry w serwisie stihla), dałem cieniuteńską warstwę silikonu wysoko temperaturowego na powierznie gdzie ma stykać uszczelka (tak dla wszystkiego), kupiłem nowy zestaw uszczelek i membran do gaźnika i nowy filtr paliwa. Pilarka dostała nowe życie. Przyjrzałbym się też na Twoim miejscu świecy w jakim jest stanie, jaką ma szczeline. Czasem jest tak, że po nagrzaniu może tracić iskrę.
Re: HUSQVARNA 240 remont
Świeca jest Ori z tego roku, do tego kupię uszczelki gaźnika ale najpierw muszę rozebrać i zobaczyć jaki dokładnie jest. Uszczelek silnika nigdzie nie widzę w sprzedaży moze to na silikon jest ?
Re: HUSQVARNA 240 remont
U mnie tez nie moglem znalezc za bardzo uszczelek silnika ze wzgledu na wiek pilarki, a jak cos znajdowalem to cena przewyzszala jej wartosc wiec postanowilem pomajsterkowac i samemu je zrobic. Lubie taka zabawe wiec przyjemnie mi sie czas spedzalo a przy okazji jakies nowe doswiadczenie. A wracajac do Twojego tematu, moze problemem jest cewka i po rozgrzaniu nie daje iskry? Czy wykrecales potem swiece i sprawdzales ze iskra jest?
Re: HUSQVARNA 240 remont
Parę słów wyjaśnienia , 5 lat temu zatarłem silnik w tej maszynie. Nie miałem czasu oddałem sąsiadowi co grzebie. Dałem mu też nowy cylinder na tłok 42mm , on to poskładał i to jakoś działało. Przez ten okres używałem raz na rok a teraz potrzebowałem i niestety 20 min pracy puszcze obroty na wolne i gaśnie. 20 razy za rozrusznik odpali jak trzymam na obrotach jest ok , puszcze gaśnie.
Paliwo mieszam na wadze a gaźnik regulowałem z licznikiem chodziła jak złoto.
Nie wiem jak to jest zrobione a silników składałem już dużo w życiu dlatego zamiast szukać problemu złoże go od nowa nowy tłok/pierścień/ cylinder i pewnie po tej operacji większość dziwnych przypadłości zniknie.
Paliwo mieszam na wadze a gaźnik regulowałem z licznikiem chodziła jak złoto.
Nie wiem jak to jest zrobione a silników składałem już dużo w życiu dlatego zamiast szukać problemu złoże go od nowa nowy tłok/pierścień/ cylinder i pewnie po tej operacji większość dziwnych przypadłości zniknie.
Re: HUSQVARNA 240 remont
Hmm, dobrze jakby któryś z bardziej doswiadczonych kolegów się wypowiedział, może spotkał już podobny przypadek. Mimo chęci niestety mam za mało wiedzy i doświadczenia by pomóc w rozwiązaniu tego problemu.
Re: HUSQVARNA 240 remont
Dziś troche grzebałem i tak.
Mam 245 RX dokładnie z 97r. Iskra na świecy jest , założyłem też nową , paliwo czuć że jest , wlałem nawet zmyacz do cylindra
Niestety nie odpala.
Według mnie stawia zdrowy opór przy kręceniu ale pewności nie ma czy kompresja jest.
ile powinno być kompresji ?
Mam 245 RX dokładnie z 97r. Iskra na świecy jest , założyłem też nową , paliwo czuć że jest , wlałem nawet zmyacz do cylindra
Niestety nie odpala.
Według mnie stawia zdrowy opór przy kręceniu ale pewności nie ma czy kompresja jest.
ile powinno być kompresji ?