Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Moderator: Moderatorzy
Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Witam
moja kosiarka po odpaleniu puszcza białą śmierdzącą olejem chmurkę. Olej jest oryginał Hondy, stan się zgadza, nowa świeca i filtr powietrza, silnik pali od pierwszego pociągnięcia, nawet po dłuższym postoju. Orientuje się ktoś jaka może być przyczyna takiego stanu i ewentualnie co z tym zrobić?
pozdrawiam
Krzysiek
moja kosiarka po odpaleniu puszcza białą śmierdzącą olejem chmurkę. Olej jest oryginał Hondy, stan się zgadza, nowa świeca i filtr powietrza, silnik pali od pierwszego pociągnięcia, nawet po dłuższym postoju. Orientuje się ktoś jaka może być przyczyna takiego stanu i ewentualnie co z tym zrobić?
pozdrawiam
Krzysiek
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Puszcza już olej na pierścieniach… GXV z tego co się orientuje miały tą przypadłość, że stosunkowo szybko lubiły podpijać olej. Co prawda jest żeliwna tuleja cylindra, i można by zrobić remont, ale jeżeli mówisz, że kosiarka ładnie pali to znaczy, że jeszcze jakaś kompresja jest. Według mnie trzeba to zostawić i kosić już tak do samego końca. Pod obciążeniem dymi i czy ma moc?
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Ewentualnie jest to wina uszczelki pod głowicą która puszcza olej na cylinder w którymś z miejsc które zaznaczyłem na zdjęciu
Od tego bym zaczął
Od tego bym zaczął
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Kosiarka podczas pracy na max obrotach w wysokiej trawie z pracującym napędem nie puszcza później grama dymu. Ta chmurka dosłownie wylatuje po zapaleniu i już się nie pojawia. Możliwe, że uszczelniacze zaworów są twarde i trochę oleju spływa do cylindra, a następnie jest spalane na początku pracy?
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Te silniki maja bardzo duzy wskaznik niezawodnosci, ale maja tez automatyczne ssanie (nie kazdy), w 90 % za ta biala chmurke odpowiada wlasnie automatyczne ssanie.
mieszalnia lakierów samochodowych
tel.506-606-029
tel.506-606-029
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Ssanie jest u mnie manualne w rączce od obrowów, niepokoii mnie też trochę fakt, że jak kosiarka pracuję w wysokiej trawie pod dużym obciążeniem to rurka od wlewu zaczyna być mokra od oleju
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Ogólnie przypadłością wszystkich silników które w ten sposób mają zrealizowany bagnet że plastikowa rurka wchodzi w gniazdo w aluminiowej misce jest to że po jakimś czasie zaczyna stamtąd sonczyć się olej. Zazwyczaj przyczyną takiego stanu rzeczy jest to że gniazdo w misce olejowej wyciera się pod wpływem wibracji i oring przestaje już dobrze to uszczelniacz, zacznij od wymiany oringu który jest na plastikowej rurce na jakiś grubszy. Jeśli nadal problem będzie występował to można zacząć sądzić że jednak pierścienie przestały już trzymać i przy większym obciążeniu zaczynają upuszczać trochę kompresji do skrzyni korbowej.
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
a powiedz proszę czy sama wymiana pierścieni załatwia sprawę?
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
W pierwszej kolejności powiedz ile lat ma ta kosiarka?
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
no to już jest wiekowa maszyna 1991 jest na tabliczce
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
To może tu również być już zużyta tuleja cylindra, ale występują do tego silnika pierścienie nadwymiarowe
https://silnik-kosiarki.pl/pl/p/PIERSCI ... YMIAR/5419
https://silnik-kosiarki.pl/pl/p/PIERSCI ... YMIAR/5419
Re: Honda HR 2160 z silnikiem GXV160 chmurka białego dymu po odpaleniu
Witam.Wymieniłeś już te pierścienie.Potrzebujesz pomocy to napisz .Nie ruszaj żadnej uszczelki i głowicy wymień pieścienie i to załatwi problem.Pierścienie w oryginale występują tzw.grube. Nadwymiarowe nie ma sensu wkładać,