Oleo Mac GV53TK ALLROAD-Pasek klinowy napędu

Dział kosiarek spalinowych elektrycznych, pomoc w wyborze problemy z kosiarkami

Moderator: Moderatorzy

irismk4
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2015, 11:37

Oleo Mac GV53TK ALLROAD-Pasek klinowy napędu

Post autor: irismk4 » 08 lip 2021, 15:18

Witam,

Jest gorąco, diabli wzięli napęd, pasek spadł i ani myśli wrócić na miejsce. Za duże łapy, żeby naciągnąć. Wymyśliłem sobie, żeby odkręcić część tnącą, zdjąć obudowę plastikową i pasek z tej strony. Następnie wsadzić na trudno dostępny bębenek między kołami i potem już męczyć się z tym, do którego mam pełny wgląd. Drugą opcją, którą wydumałem, jest wsadzenie dostępnej części paska do gorącej wody i jak się uelastyczni, to podjąć próby upchania go na bębenku, z którego spadł.

Dobrze to kalkuluję, czy trzeba mi wszystko rozkręcić, kopnąć w kąt i udawać, że nigdy nie miało miejsca?

Pozdrawiam.

arti
Stały bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 09 kwie 2016, 9:49
Imię: artur

Oleo Mac GV53TK ALLROAD-Pasek klinowy napędu

Post autor: arti » 08 lip 2021, 20:51

Mam taką samą kosiarkę i ja zdejmowałem nóż potem osłony i pasek można założyć na oba koła. Jak jest nowy to wchodzi ciężko ale tak ma być, gorzej jak już jest luźny to będzie spadał albo napęd nie będzie chciał ciągnąć. Można też zdjąć dodatkowo piastę, nałożyć pasek na napęd i piastę i z powrotem piastę na wał. Nóż i osłony i tak trzeba zdemontować poza tym w tych osłonach zawsze zbiera się pełno trawy i kurzu więc przy okazji wyczyścisz sobie, ja dużo koszę i czyszczę dwa razy w sezonie.

irismk4
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 10 sie 2015, 11:37

Oleo Mac GV53TK ALLROAD-Pasek klinowy napędu

Post autor: irismk4 » 08 lip 2021, 22:55

Hah... Bo to taka kosiarka jest, niestety. O&M to robił dobre maszyny... Dwadzieścia lat temu. Pierwsze co się naderwało, to plakietka na froncie - kiepska reklama, jeśli logo sobie po prostu odpada :P. Drugie co się urwało, to właśnie osłona tego paska napędowego... Szczerze przyznam, że gdybym doczytał jak to jest zbudowane, to bym tego narzędzia nie kupił. No ale cóż... Próbowałem z tym ostrzem i dałem sobie spokój. Przynajmniej dzisiaj, bo upał nie sprzyja majsterkowaniu. Kosiarka użytkowana może od roku, zjadła już kilka puszek WD - nie oszczędzam, po każdym użyciu była czyszczona i konserwowana. Ale śruba ostrza tak jest przykręcona, że palce można połamać. Niby dobrze, ale i niedobrze. Próbowałem zwykłymi czternastkami oraz kluczem nasadowym. Butem blokowałem ostrze no i próbowałem coś kręcić. Skutek taki, że jeden klucz się wytarł, a wkładka do nasadowego wygięła. Ok. Popukałem młotkiem kolejny klucz, żeby chociaż coś drgnęło. I guzik. Wkręty to idą w tej kosiarce bez żadnego oporu - zresztą osłona straciła swój - ino dziurka świeci. Bębenek paska klinowego na napędzie jest uszkodzona - ścianki od mniej istotnej strony się pokancerowały i je wyciąłem, żeby nie kaleczyły potem paska. Dzięki za potwierdzenie metody, będę próbował póki kluczy starczy :>.

arti
Stały bywalec
Posty: 74
Rejestracja: 09 kwie 2016, 9:49
Imię: artur

Oleo Mac GV53TK ALLROAD-Pasek klinowy napędu

Post autor: arti » 09 lip 2021, 9:53

No to ja mam calkiem odmienne zdanie na temat tej kosiarki. U mnie pracuje na usługach i od 2015 roku ma przepracowane 520 godzin bo wszystko zapisuje. Obecnie u klienta kosi raz w tygodniu z wyrzutem bocznym 40 arów terenu po którym chodzą alpaki i kozy. Jeśli masz tak mocno dokręcony nóż to może masz ścięte kołki w piaście od jakiegoś uderzenia? U mnie nóż odkręca sie łatwo za każdym razem ale jak mi ścięło raz te kołki to był problem z odkreceniem. Trzeba pamiętać że kosiarka jest do koszenia trawy a nie kamieni i patyków wtedy osłony sie nie uszkadzają ani piasty.

ODPOWIEDZ