Strona 1 z 1

Silnik B&S XC35

: 18 paź 2020, 20:23
autor: JGO
Od 15 lat mam kosiarkę Alko z silnikiem B&S XC 35.
Jak ustawić dźwignię widoczną na fotkach? Czy to ssanie? Dotąd nic jej nie przestawiałem, pompowałem tylko paliwo i jazda.
Teraz musiałem zmienić membranę gaźnika, linkę odpalania i świecę (15 lat!!!). No i nie wiem jak ją ustawiać, czy maxymalnie do przodu, czy do tyłu.
Jak uruchamiać silnik, a jak pracować, tzn. jak ma być ustawiona ta dźwignia?

Re: Silnik B&S XC35

: 19 paź 2020, 8:58
autor: jerzyk
Sądząc po zdjęciu masz clasica i jest załamanie( zagięcie prawie 90 stopni ) na regulatorze obrotów to załamanie jak ustawisz daleko od świecy to masz wysokie obroty jak blisko świecy masz niskie, w tym gaźniku ssanie nie występuje ponieważ masz pompkę.

Re: Silnik B&S XC35

: 19 paź 2020, 17:10
autor: JGO
Tak, to clasic 3,5 km. Używając go, rzeczywiście w jednej pozycji były lekko szybsze obroty, a w przeciwnej trochę wolniejsze. Czekam na części, bo wymieniam kolanko odpowietrznika oraz cięgno regulatora obrotów (to mi gdzieś zapadło się pod ziemię przy demontażu i nie mogę odnaleźć :oops: ). A rozbierałem, ponieważ zalał się olejem, gdyż czyściłem deck na zimę i robiłem konserwację barankiem od spodu, więc przewróciłem na bok... :twisted:, no i nie chciała już odpalić. Poczyściłem gaźnik, zbiornik, odpowietrzenie, no i jak rozebrałem to okazało się, że kolanko gumowe odpowietrznika jest napęknięte, a cięgno pooooszłoooo w ....
No! Tam właśnie.
Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Wiem na czym stoję. Ale 15 rok chodzi i niech mi nikt nie mówi, że B&S to badziewie.
Z kolei deck ALKO lekko zardzewiały od spodu - nigdy nie był porządnie oczyszczany i dopiero teraz to zrobiłem. Pochodzi...

Re: Silnik B&S XC35

: 20 paź 2020, 17:41
autor: JGO
Mamy problem. Przechwaliłem.
Zrobiłem roboty jak wyżej. Czyszczenie gaźnika, ogólny przegląd, wymiana filtra, czyszczenie zbiornika. I.... nie odpala. Bez filtra pufa i pojawia się ogień oraz siwy dym. Co może być?

Re: Silnik B&S XC35

: 20 paź 2020, 17:48
autor: jerzyk
Na myśl przychodzi mi tylko jedno przestawiony zapłon.

Re: Silnik B&S XC35

: 20 paź 2020, 17:59
autor: JGO
Koło magnesowe i cewka. Przerwa ile powinna być?
Iskra jest na świecy. Biały/ siwy dym wskazuje na spalanie oleju. Tak jak pisałem miałem ją przechyloną i olej poleciał. Czyściłem układ paliwowy. Dodatkowo przedmuchałem spreżarką odpowietrznik. Dodam, że po latach użytkowania na oleju B&S przeszedłem na 10W40 i chodziła na tym. Problem zaczął się po czyszczeniu decka i obaleniu na boki.
No nic. Niech postoi kilka dni. Zobaczymy...

Re: Silnik B&S XC35

: 21 paź 2020, 17:54
autor: JGO
:idea: Zapytam jak towarzysz Gierek: no to, co? Pomożecie?!

Re: Silnik B&S XC35

: 22 paź 2020, 19:01
autor: JGO
:?: :?: :?: :roll:

Re: Silnik B&S XC35

: 23 paź 2020, 8:14
autor: jerzyk
Bez silnika na stole nie pomogę za dużo niewiadomych.

Re: Silnik B&S XC35

: 23 paź 2020, 15:52
autor: Troku
Odpal ją i daj się wydymič, potem wyczyść šwiecę.

Re: Silnik B&S XC35

: 23 paź 2020, 20:26
autor: JGO
Żeby to dała się odpalić! Strzela w filtr powietrza ogniem, próbuje zagadać ale milknie.
Jednakże, chyba wiem, co dolega...
Napiszę jak się uda, a może to być jutro... ;)

Re: Silnik B&S XC35

: 24 paź 2020, 16:16
autor: JGO
Jeszcze chwilka...

Re: Silnik B&S XC35

: 24 paź 2020, 16:18
autor: JGO
Zagadała. Gniazdo zawodowe, tam gdzie wchodzi wylatało się... Tylko dlaczego? Starość?

Re: Silnik B&S XC35

: 24 paź 2020, 18:53
autor: Troku
Miałem parę przypadków wypadnięcia gniazda zaworowego i zazwyczaj blokowało zawór. Wystarczyło wsadzić je na miejsce, zapunktować i silnik zaczął prawidłowo pracować.

Re: Silnik B&S XC35

: 24 paź 2020, 21:56
autor: JGO
I tak wlaśnie zrobię. Zapunktowanie to gwarancja powodzenia tej operacji.
Dziękuję za potwierdzenie moich myśli. Magik jesteś. Czytasz w myślach... :lol:

Re: Silnik B&S XC35

: 31 paź 2020, 13:26
autor: JGO
Zapunktowane. Chodzi. Ale ma obroty jak nie ma filtra powietrza- jak odkryty gaźnik. Jak założę filtr, to słabnie, zwalnia. Co może być?
Dodam, że filtr czysty, nowa gąbka.

Re: Silnik B&S XC35

: 01 lis 2020, 16:53
autor: JGO
[*]Jakieś pomysły?

Re: Silnik B&S XC35

: 04 lis 2020, 18:01
autor: JGO
Zrobione. Jakoś bez pomocy Kolegów... :lol:
Zapunktowanie na nic się zdało. Wszystko było już do kitu. Nie chodził równo, brak mocy...
Wymieniłem karter i chodzi jak lalunia.

Re: Silnik B&S XC35

: 06 lis 2020, 20:14
autor: JGO
Jak podkręcić obroty w tym silniku?
Obroty lekko, minimalnie falują, czy to wina ustawienia cewki/twornika? Gdy lekko uniosę przód, to obroty są jakby szybsze i równiejsze.

Re: Silnik B&S XC35

: 07 lis 2020, 9:30
autor: jerzyk
Na twoim zdjęciu jest zamocowanie do sprężynki żeby podnieść obroty trzeba sprężynkę delikatnie naciągnąć operację radzę przeprowadzać z obrotomierzem max obroty dla tego silnika zgodnie z instrukcją 2800 zgodnie z praktyką 3200-3300.

Re: Silnik B&S XC35

: 07 lis 2020, 10:52
autor: JGO
Ok. Dziękuję
Chodzi o małą spreżynkę i ten "dinks" na fotce, tak?

Re: Silnik B&S XC35

: 07 lis 2020, 12:00
autor: JGO
Już chodzi. Cyka. Dziękuję jeżyk. :D
Nie mogę dodać filmiku. Szkoda. :evil:
Dla mnie koniec tematu. ChybaXD

Re: Silnik B&S XC35

: 09 lis 2020, 12:24
autor: JGO
Po zawodach. Restauracja zrobiona. I pięknie
cyka, i mruczy..
Kosisko też pomalowane.

Re: Silnik B&S XC35

: 28 lis 2021, 13:11
autor: JGO
Nie chcę zakładać nowego tematu, ponieważ dotyczy to ww. silnika.
Chodzi mi o rozmiar śrub calowych, które służą do mocowania blachy będącej obudową szarpaka w tym modelu. Ta obudowa wraz z szarpakiem (umocowanym nitami oraz osłoną z plastiku) przychodzi na koło magnesowe i cewkę. Tam są 3 śruby mocujące ją do silnika. Czy ktoś mi podpowie jaki jest rozmiar śrub?
Poza tym, proszę o poradę, czy otwory nie lepiej "przegwintować" na metryczne?

Re: Silnik B&S XC35

: 28 lis 2021, 13:13
autor: JGO
Przepraszam post się powtórzył.

Re: Silnik B&S XC35

: 30 lis 2021, 19:12
autor: Cyklon
Klucz chyba 10. Ale na gwintach calowych też nie znam się. Może ktoś tu pomoże.

Re: Silnik B&S XC35

: 03 sty 2022, 14:34
autor: kosiarz-84
gwint 3/8 tj 9,52mm

Re: Silnik B&S XC35

: 13 lip 2022, 13:35
autor: JGO
JGO pisze:
09 lis 2020, 12:24
Po zawodach. Restauracja zrobiona. I pięknie
cyka, i mruczy..
Kosisko też pomalowane.
Nie chcę zakładać nowego tematu. Otóż w lawecie, kosisku niestety zrobiła, a właściwie powiększyła się dziura w miejscu mocowania jednej ze śrub silnika. Korozja zrobiła swoje. Proszę o poradę, czy spawać, czy też kupić nową lawetę?
To jest laweta Alco z silnikiem B&S 3,5 km, Classic. Może ktoś z forum ma do sprzedania "gołe" kosisko? Silnik mam po remoncie, wszystko działa. Aż szkoda, żeby złomować. Ma swoje lata, ale mam sentyment do niej. :D

Re: Silnik B&S XC35

: 13 lip 2022, 21:23
autor: jerzyk
Jak nie potrzebujesz kosza to lawetę ci znajdę, nawet z napędem.

Re: Silnik B&S XC35

: 14 lip 2022, 8:59
autor: JGO
Chodzi mi o samą lawetę-kosisko. Kosz mam cały, koła całe, uchwyt też - wszystko sprawne. Ja mam bez napędu - jest pchana i to mi wystarcza. Teren płaski i stosowałem ją do wykaszania miejsc niedostępnych dla traktorka (łuki przy borderach).
Spróbuj poszukać, a ja zrobię sobie przekładkę. Bedę czekał na wiadomość.
Nic pilnego, bo mam jeszcze jedną kosiarkę i traktorek.
Dziękuję i pozdrawiam.