Jakie luzy zaworowe kosiarka Royal RPM 51S

Dział kosiarek spalinowych elektrycznych, pomoc w wyborze problemy z kosiarkami

Moderator: Moderatorzy

Mr.Z
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2018, 20:19
Imię: Mateusz

Jakie luzy zaworowe kosiarka Royal RPM 51S

Post autor: Mr.Z » 01 maja 2020, 19:46

Witam. Posiadam kosiarkę spalinowa Royal RPM 51S, kupiona w okazyjnej cenie. Szukam jakichś instrukcji bądź manualna serwisowego do tej kosiarki aczkolwiek nie wiem jaki to dokładnie silnik (marka procent etc) bo chce ustawić luzy zaworowe.
Na obudowie szarpaka jest podane że kosiarka ma 4.4kw a z tyłu kosiarki mam numer na silniku CPIP68A.
Może ktoś podpowie jaki to dokładnie producent albo dysponuje instrukcja serwisowa bądź zwykła do tego silnika.
Z góry dzięki
IMG_20200430_190602.jpg
IMG_20200501_194120.jpg
IMG_20200501_194112.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2020, 10:52 przez Mr.Z, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Troku
Stały bywalec
Posty: 5411
Rejestracja: 26 sty 2015, 8:28
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Jaki to dokładnie model silnika, kosiarka Royal RPM 51S

Post autor: Troku » 01 maja 2020, 21:17

Raczej nic nie znajdziesz, silnik jest Loncina a co do reszty to musisz dopasowywać części od innych chińczyków.
serwis i naprawa skrzyń hydrostatycznych
Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Andrzej Troczyński


andrzej.troczynski@gmail.com.
https://andrzejtroczynski.wixsite.com/website
665 200 900

Mr.Z
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2018, 20:19
Imię: Mateusz

Re: Jakie luzy zaworowe kosiarka Royal RPM 51S

Post autor: Mr.Z » 03 maja 2020, 11:04

Próbowałem ustawić luzy na kilka sposobów:
Ssacy 10/wydechowy 15 potem 15/20, później znowu na odwrót tj ssący większy niż wydechowy - bo zanim zacząłem ustawiać to na ssącym był większy luz niż na wydechowym.
W każdym przypadku kosiarka nierówno chodzi, ma falujące obroty, klin na kole magnesowym nie jest ścięty.
Gdzieś jeszcze czytałem żeby ustawić taki sam luz na zaworze ssącym i wydechowym ale tego jeszcze nie próbowałem.
Gaźnik czyściłem dwukrotnie, podczas pracy widać jak dźwigienka od przepustnicy (tej co jest podpięta do automatycznego regulatora obrotów) cały czas się porusza i obroty falują.
Obroty na tzw biegu jałowym bez obciążenia mierzone na przewodzie od cewki miernikiem dają ok 900rpm, przy przepustnicy otwartej na max ok 1800rpm.

ODPOWIEDZ